Friday, October 03, 2014

Mailakat - Hazama. Apala Masalah Lagu Neh!

Aku neh sejak era naik kancil_buruk pergi kerja neh, dah jarang sangat dapat dengar Radio. Sesekali pergi kerja naik kete_bukan_kancil jakun sikit dapat dengar lagu-lagu kat radio. Almaklumlah, kancil_buruk, radio pun dah rosak maleh nak repair. 

So dua tiga hari neh, pergi kerja dengan kete_bukan_kancil neh dapatlah aku dengar lagu Malaikat. Sedap gak lagu neh. Ahaha. Tak nafi la sedap. Melodi dia cepat je melekat. Tapi aku tak berkenan sungguh dengan lirik dia. 


Tuhanku Kamu tolonglah hantarkan kepadanya
Malaikat untuk jaganya bila ku tiada
Tunaikan semua permintaannya kerna
Ku cintanya sungguh-sungguh


What is this? Seriously, kalau tak cukup fahaman agama nak tulis lirik ala2 cinta Tuhan, jangan sembarangan boleh? Malaikat is not sang pari-pari comel datang bak cupid memanah cinta. Minta doa supaya Allah jaga lain la. Ini minta Tuhan hantar malaikat untuk jaga? aaaa Sedih tengok lirik macam neh boleh lepas bebas. 

2 comments:

Hasbullah Bin Pit said...

Selamat kembali berblog

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI