Tuesday, October 28, 2014

40 years: From UM to Prison

Mula-mula sekali guwe nak tegaskan, sesapa yang kenal guwe tau guwe memang tak suka sama ini sorang politician. Put aside kes-kes mahkamah, kes liwat ka. kes amoi cina ka apa ka.. nope. I just dun like him for who it is. I think he is arrogant, think law is above him (ahaha!) and can do whatever he want and yet get away with it (somehow). 

Ini adalah fakta yang aku nak cakapkan.. I simple cant stand the guy. Whatever my feeling is, dia tak timbul baru-baru neh sahaja. Dah lama. Aku rasa laki aku masak betul dengan ketaksukaan aku kepada ini orang. Tapi lately, aku rasa beliau is too much. 

Too much of attention seeker, too much of demanding that everything must go his way (it is not!) together with that political adviser pencatur (konon) En Rafizi yang konon ex Petronas bijak pandai tapi nak manipulate kelentongan cara sack Khalid Ibrahim sehabis najis caranya. That the turning point rakyat start menyampah dengan korang la oi.

Now that he is going to prison again, so much attention needed to be focused on him. Like his life matter most, above all the other. Ko nak buat ceramah nak explain, nak cakap dengan cucu lepas neh takleh jumpa atuk lagi la... ko nak cakap dengan bini ko lepas neh takleh berkipas sebelah laki cam selalu la. (Well not bad what, Azizah got Kajang now!). Kenapa nak cerita kat satu Malaysia? Orang lain ada citer sedih famili airing to public? Melainkan masuk  Bersamamu, nobody want public to know how broken their family are! 

Like we dun have enough problem of ourselves to think about. Masa ko berkajang move, masa ko berdrama MB ada ko fikir pasal rakyat? Takde lak ko cakap kita kena tukar MB sebab Khalid sekarang sudah jadi peragut, sudah jadi orang yang menyusahkan rakyat, ko sack dia sebab dia tak menyenangkan ko.. he worked for rakyat not for party that why he got sack, And now that the table is on  you, tiba2 nak main feeling rakyat. Up gambar dukung cucu la apa la, eh dulu kata sakit belakang (masa menafikan kes meliwat, kononnya saya orang tua sakit belakang mana lehh meliwat) now angkat budak tu tak sakit belakang pulak? Ke tak sempat buat skrip???

Also that penganjur student UM tu, dare mati ko dik.... reformasi pengajian di Malaysia katanya, orang tak bagi anjur nak gak anjur. Pehtu tak kesah ko kena buang UM bagai. Takpe la.. politik la katakan. Apa reformasi pengajian Malaysia yang perlu repair? Lepas sekolah ko nak berparti politik, parti beer, beach party PD pun pergi la... masa study tu tumpukan kat study cukup. Mak bapak ko kembang kuncup kat kampung, anak dapat masuk UM, eh ko tak kesah kena buang lak. Dia masuk penjara takpe la duit berkepuk, ko tak abih belajar nak mintak kerja dengan dia pun mungkin tak dapat. Pehtu sapa nak tolong mak bapak ko kat kampung tu? PKR? kahkahkah

Boring la politic Malaysia neh. Nak harapkan pembangkang membela nasib sebok dengan drama kiss-kiss pipi curang sana sini la, sibuk dengan drama sack2 MB sendiri la... terpaksa la pejam2 mata tengok BN naikkan harga minyak. Sekor pun orang pembangkang takleh bersuara, sebok berpolitik kaedahnya. 

Btw, nama tak komersial tajuk program, From UM to Prison, it suppose to say From Kajang to Penjara (instead of to Putrajaya)

2 comments:

Hasbullah Pit said...

macam mana nak like posting ni

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI