Wednesday, October 20, 2010

Mari Mari Kita Kejar Lampu Hijau

Aku selalu encountered pemandu kereta yang cikgu memandu dia tak ajar tentang larangan berhenti di petak kuning. Kalau time sesak jalan, bukan main la... walaupun depan tu sesak, takde tanda nak bergerak.. ada dollah dan jenab kisah. Yang penting boleh berada di petak kuning. Kot kot kereta depan jalan nanti, tak perlu tunggu turn nak gerak, boleh terus gerak. 

Gambar neh aku snap kat Jalan Tun Razak Jalan Jalan Semarak. Eeeee. Hari-hari macam neh. Tak boleh ke kalau dah nampak kereta depan tak gerak, berhenti la dulu. Tunggu dulu. Kalau clear, baru la jalan. Laju-laju pun setakat duk tengah jalan sampai kereta dari arah lain tak boleh gerak....apa la faedahnya. Or mungkin depa rasa, alang-alang aku takleh gerak, biar semua orang rasa apa yang aku rasa. Ke? :) 

Misteriiiiii berterusan. 

Okey, lampu kita merah. Lampu dia hijau. Jalan jelah korang yang belah lampu hijau tuh
Lampu kami dah hijau, lampu kau dah merah. Kenapa korang masih kat tengah jalan neh. 

Sampai kuning lampu belah kami, satu kereta pun tak dapat lalu. 

1 comments:

Kazaztan Team said...

perangai yg tu mmg menyakitkan hati...kkdglampu mrk dah merah pun still nak bergerak kat depan...w/p kat depat tu dah tak bergerak...motif?