Friday, January 01, 2010

Sambut Apa Sebenarnya?

Yang duk huha huha sana sini malam tadi tu sebenarnya sambut apa? Pasal berita jam lapan dengan tak segan silu umumkan roti putih ditarik balik subsidi, gula yang kononnya takkan dinaikkan harga tiba-tiba naik 20sen.

Tang gula tu paling menyampah sebab awal bulan 12, ada ura-ura naik harga lepas tu kerajaan dengan penuh cute kata...takkan dinaikkan.. Tiba-tiba menaikkan harga pada 1/1/10. Not that aku peminat tegar gula. Gula beli bulan puasa hari tu pun belum buka plastik lagi. Tapi, janganlah cakap takkan dinaikkan kalau lepas 27hari serta merta naik harga tak tengok kiri kanan. Kuih akan jadi 2.5ketul seringgit after this. Jangan risau. Bukankah ini yang kita sambut dengan muka ceria di dataran malam tadi? Heheheh.

4 comments:

ASMAH ANIZAN said...

x baik buat rakyat mcm tu kan?

Anonymous said...

Hmm..u sound mad...
Its not a good way to welcome a new beginnning lah...
Cheer up..Smile a bit..b positive.
Maybe something gd will come out from this..and if it doest happen..
Janganlah makan gula lagi..

Happy New Year!!!

ezza erisa said...

sound mad? hahaha. tidak sama sekali. selain dari my personal life, nothing can stop me from being happy and cheerful person.

happy new year to you too :)

Awang Goneng said...

Aku cadangkan harga gula dinaikkan sampai RM10 sekilo, apamacam?? Barulah negara tak lagi dikenali sebagai antara pengidap diabetes tertinggi didunia.....
Mamak!! teh O kosong satu..