Friday, December 04, 2009

WD 40 vs Gam Gajah

Ceritanya malam tadi, aku sudah mahu tidur. Tiba-tiba teringat nak gamkan selipar yang tercabut tali. Bangunlah balik. Tengah-tengah mengam (almaklumla nak cepatkan?), tiba-tiba gam gajah itu sudah melimpah ruah. Dari 10jari tangan, 6jari selamat diliputi oleh gam gajah. Aku panik la jugak lima sen pasal banyak jari dah terpalit gam.

Mula-mula aku pergi basuh, harapan la kalau gam gajah nak tanggal pakai air kan? Kemudian aku pakai minyak masak. Bijak sungguh anak pakcik Ramli neh. Minyak masak yo nak tanggalkan gam gajah? Kemudian aku pakai tuppertine (ke eja camne tah). Sental sental. Tak tanggal gak. Kemudian aku pakai tuppertine lain lak (banyaknya aku simpan tuppertine, apa faedah tah?). Tak gak tanggal. Sudah kepanikkan aku terserlah.

Kemudian aku google kat net. Katanya WD40 boleh guna tuk menanggalkan gam gajah. Ya, dengan baju tidur kartun (baru khamis lepas aku kutuk artis yang duk bangunan tu turun pakai baju tidur ke parking kete, ni aku lak buat.. aku nih betulla memang dapat balasan segera, tak perlu tunggu di alam satu lagi, huhuhu), aku gagahkan diri turun ambil WD40 dalam kereta. Naik umah, spray spray.... lepas tu tunggu 5minit, aku sental dengan berus lembut. Berjaya la dia tanggal. Memanglah agak lama gak tapi at least boleh la tanggal. Selepas bersusah payah, dah hilang ngantuk..baru lah boleh pergi tidur. Menyesal lak buat kerja gopoh-gapah. Menda cepat jadi makin lambat adalah. Hahah.

Moral dalam cite ni ialah WD40 boleh menanggalkan gam gajah or gam UHU dengan pantas. Dan tangan kembali licin tanpa rasa lekat lekit gam. Yeaa.

3 comments:

GhOsToNe said...

huhuhu...

tau x pew..

buat keje gopoh ceggitue lew...

x pe2 dah dapat pnjaran kan???

huhu..

ezza erisa said...

ya betul
moral satu lagi ialah, jangan buat kerja gopoh gapah...tak sempurna jadinya...silapsilap jadi makin lambat cam aku kena...hohohoho

Anonymous said...

God helps those who help themselves........................................