Wednesday, December 23, 2009

Disana Runtuh, Disini Hilang

Ahmad Zahid berkata sistem rekod dan iventori semua perkhidmatan ATM cukup kemas tetapi sekemas manapun sistem itu, pengkhianat negara mesti mencari jalan untuk membolosi semua peraturan yang sedia ada.
Dipetik dari suratkhabar. Ahak ahak ahak. Sila gelak guling-guling. Politician oh politician. Tak kemas la maknanya tu. Kalau kemas, tak do boleh dibolosinye.

Eceh, tajuk ada iras-iras lagu 90 lak kan.. Disana menanti disini menunggu. Tungguuuu.

Tak habis bercakap pasal kejadian runtuh-runtuh di Terengganu, sibuk pulak hilang enjin jet pejuang. Runtuh-runtuh tu abaikanlah, dah tau salah sapa. kontraktor la. Takkan salah aku pulak kan? Eh tapi Terengganu adalah master bab runtuh-runtuh dan hilang-hilang.

Kereta Perdana V6 milik kerajaan pun hilang jugak kan? Tapi apalah sangat takat kereta Perdana tu. Enjin jet pejuang pertahanan negara lagikan boleh dihilangkan. Inikan pula setakat Perdana kan? Oh meh aku speku secara bodoh, kat dalam gudang simpanan tu, mungkin ada jin kot. Waktu malam, jin-jin tu keluar angkut sikit demi sedikit. 'Tadaaa' (Sila tiru gaya joker dalam the dark knight) vanished.

Satu enjin hilang heboh satu Malaysia, kemudian dikhabarkan bukan satu, tapi dua enjin yang hilang?? Bersama banyak lagi benda lain yang Najib kata nak reveal kat mahkamah ja. Perghhh.... cantik pertahanan negara. Tercalar-balar.

Erk, menda macam ni kira keselamatan negara kan? Takde hukum-hukum ISA ke? Tanya je... I kan tak sekolah tinggi. Abih SPM terus berhenti sekolah.

PS: Teringat filem Wira Angkasa. Tetiba berangan nak jadi Norein Noor masa muda lak. :P

3 comments:

Anonymous said...

Hye "miss do it right"..
nape ye..
semua post u menjurus pada komplen..

p/s:I'm asking n not arguing,ok miss..

ezza erisa said...

because this is the space for me to voice it up. :)

Anonymous said...

Voice-up or complaining???

Ada diffrent tau...
When u voice an issues, mstlah include dgn cara-cara mengatasi..
Tp kalau komplen..ia hanyalah melepaskan rasa tidak puas hati semata tanpa point mengatasinya..

Smile!!!!