Friday, November 13, 2009

Insurance Renewal Notice: Lawak Sih

Posted by Picasa
Aku memang takde niat nak sambung CIMB Aviva Takaful untuk kali ke tiga selepas tahun lepas. Atas beberapa sebab:

1. Masa aku renew buat kali pertama, ejen tu kata, kalau masuk tahun ke dua aku tak claim... aku akan dapat rebet sikit sebab ini adalah takaful. Bukan insuran biasa. (Percayalah i kan). (Masa ni CIMB Takaful lagi. dia lum merge dengan Aviva)

2. Second year, aku renew la kan, aku tunggu-tunggu rebet pasal dia kata hantar by cheque. Percaya la lagi. Tak ada pun. Saje je. Kot dapat RM2.00 pun tak apa lah, aku bayar bukan banyak pun, aku nak tengok je betul ke dapat rebet.

3. Selepas sebulan renew insuran, aku dapat polisi (biasalah tu kan), aku dapat 3 salinan polisi. Yang nombor polisinya berbeza-beza. Dari satu kertas ke satu kertas. Ada yang cover itu tak cover ini. Ada yang cover ini tak cover itu. Aku jadi confius. Aku cuba call CIMB Aviva Takaful untuk 3 hari berturut-turut selepas aku dapat polisi tu, haram tak berangkat! Kalau aku eksiden tahun lepas, aku taktahu la nombor polisi mana aku nak kena guna untuk claim insuran atau nombor berapa aku nak kena call supaya aku boleh bercakap untuk buat claim. (SEBAB UTAMA)


Jadi, aku memang tak ada niat nak sambung sekali lagi. Okey, semalam mereka hantar renewal notice (standard lah memang akan hantar kalau dah ada data kan), yang paling lawak, ialah dia letak windscreen coverage aku RM12,000. Memang tiap tahun aku akan letak additional coverage untuk windscreen, takut takut cermin pecah ke apa ke. Tapinya 12,000??? Apo kau ingat aku bawak Volvo? Hahaha.

Memang aku sedar dia buat salah, tapi sebelum hantar tu, check lah dulu. Kot jadi camnih, dapat kat pakcik-pakcik bawak kancil macam aku neh, tak ke mau kena heart attack tengok total kena bayar insuran untuk kereta buruk sampai beribu-ribu? Apapun, CIMB Takaful, kau memang pandai buat lawak. Ceria aku pagi nih! :D