Wednesday, October 14, 2009

Dah Pandai Tarik-Tarik Pulak...



Dah banyak kali aku cakap kawasan kerja aku ni payah nak cari parking kan? Double parking kang kena saman lak. But this is by far the most extreme action yang pernah dilakukan oleh DBKL di kawasan sekitar pejabat aku. Kalau saman tu, hari-hari la dapat. Aku dengan tak segan mengaku, kereta aku tu ada la 5-6keping saman DBKL.

Aku suarakan rasa agak tidak puas hati aku la juga sedikit, sometimes, kalau aku kena kerja luar..dan perlu bawa kereta...bila balik memang tak ada parking. Kalau kereta tu boleh lipat masuk poket bolehla lipat naik parking kat sebelah meja kerja. Kalau dah besar gabak, macammana?

Kotya nak menarik kereta, common sense la bang DBKL. Sediakan tempat parking. Season parking RM200 sebulan pun orang sanggup bayar. Bukan pakai sedap kalau orang salah park, kita tarik tetapi masalah kenapa mereka parking tepi jalan tidak ditangani. Hari ini sahaja, sekitar jalan Riong sepanjang pemerhatian aku, empat kereta ditarik. Perbuatan menarik kereta di tempat tidak ada parking adalah seperti 'membunuh anai-anai satu per satu tanpa memusnahkan sarangnya'.



3 comments:

pemandu cute said...

Boleh ke minta gambar ni letak kat blog??

ezza erisa said...

boleh.. just remember to credit my blog :)

pemandu cute said...

Okay nanti saya ambil gambar2 lain ye pasal kenderaan.. Ni hasbullah.pit yang rekemen.