Tuesday, September 15, 2009

Tol Percuma Ke Pantai Timur.....Bestnyee

18 September dan 24 September 2009 menyaksikan dari jam 12pagi hingga 5pagi, tol adalah menjadi percuma. Ada la terdetik ini tidak berada best, kalau sehari suntuk free baru betul-betul best.

Kronologi kalau aku nak dapatkan tol percuma - Aku perlu keluar dari lebuhraya Pantai Timur di exit terakhir yang memerlukan 3jam (minus plus) perjalanan dari Kuala Lumpur, ini bermakna aku harus bergerak pukul 1.00pagi lebih sedikit dan keluar dari LPT di exit Jabor jam 4.00pagi lebih sedikit. (Sebelum jam 5 pagi). Isunya sama, berbahaya memandu pasal waktu malam mengantuk tapi boleh kunyah-kunyah makanan dan agak takutlah sebenarnya jalan malam-malam neh, dahlah macam-macam cerito aku dengar kat LPT tu...). Hahaha. Macam tak sanggup je. Baik aku tunggu cerah sikit.

Peluang lalu highway dan percuma amatlah syok untuk dilepaskan. Bukan berkenaan bayaran, tetapi peluang melalui sejarah 'Aku pernah lalu highway free je dulu' akan kekal jadi satu cerita tu. Hahaha.

Okeylah, dari tak ada promotion apa-apa kan? Selama ni pun lalu bayar penuh je. Tak ada pulak orang bising-bising kan? Sama juga kaedahnya dengan promosi ini. Sapa nak, jalan, sapa taknak tarik selimut sambung tidur. Kekeke.

0 comments: