Tuesday, September 01, 2009

Harga Minyak Dah Turun...

Sekali silap daa..gred jo yang turun..harganya idak.. Hampeh.com.

Beberapa bulan yang lepas ada ura-ura bermula 1 September akan naik harga minyak. Ron97 akan jadi mahal dan akan di introduce RON95 pada harga RM1.75. (Ni pekejadah ni..janji dulu RM1.75..tiba-tiba jadi RM1.80, kambing punya janji..kambing pun tak berjanji okey. Yang ni memang aku agak angin. Oh aku lupa, kerajaan BN mana reti tunai janji...menanam tebu dibibir mulut... kena diebetis padan muka) Berita semalam menyatakan bermula hari ini maka penguatkuasaan itu akan berlaku. Apa yang aku lihat?

Toksah la duk gebang-gebang RON97 la RON95. Asal boleh sumbat dalam tangki sudah. Kan ianya sama je tidak berplumbum macam minyak RON97. Mostly kereta-kereta di Malaysia boleh sumbat the lowest ron sampai RON88. Bukan rosak bengkok pun kebuk pembakaran tu kalau pakai RON95.

Apa la nak heboh-hebohkan..sungguh aku tak faham la. Tapi kalu aku gi refill minyak esok lusa...stesen minyak aku tuju tu takde RON95 memang aku akan naik minyak la. Pasal enforce something tapi belum bersedia sepenuhnya. Hahaha.

3 comments:

Wawa said...

kalau ko tuang minyak hari ini, besar kemungkinan ko dapat RON97 pada harga ROn95 (which is harga ROn97 yang lama lah).

sebab biasa ada lagi stok semalam.

:)

Hashim said...

Kalau menteri hanya tahap kambing pasti idea pun idea kambing ...

kasorrga dunia said...

kalo menteri pon tahap kambeng... yg x jadi menteri... agaknya apa? nenek kambeng la kot??? hahahhahaha termasuk aku...