Tuesday, September 08, 2009

Beraya Dengan Warna Baru...


Setelah melihat Ina (osmate aku) berpindah ke bilik baru dan mengecat biliknya dengan penuh tekun dan hasilnya sungguh lawa dimata aku..maka aku sudah envy sama bilik dia punya warna yang sangat cantik. Jadi untuk tidak envy lebih-lebih, aku ajak dia cat ruang tamu pula dengan lebihan cat yang digunakan untuk bilik dia. Maka aku, Ina dan Fauzan (osmate baru)..telah bertungkus lumus mengecat ruang tamu sehingga jadi cantik.

Mula-mula musti kena alih perabut nan tidak la banyak mana. Lebih kurang pukul 9 lebih usaha mengecat dimulakan. Disebabkan aku tak tahu, briefing dulu oleh Ina. (time ni Fauzan belum balik).. Setelah mengecat dan mengechat...fauzan balik dia pun tolong sama. Maka kami bertiga dengan happy dan gembira mengecat rumah beriya-iya macam nak beraya di Kuala Lumpur. Pukul 12 malam lebih skit siap sudah. Pasal cat kat ruang tamu sahaja. Bukan seluruh rumah pun. Tapi apabila memandang hasilnya yang cantik dimata kami...aku dan Ina berniat nak cat ruang tamu ke dua lak dan hall masuk ke ruang tamu pertama. Projek kalau tiada aral melintang lepas raya lah. Penat eh tunggu malam buta baru nak mengecat. Cat siang kan letih dahaga melanda lak. Hohohoh.

Maka gambar seperti yang dilihat. Kalu korang kata tak cantikpun..takpelah... aku dan osmates rasa cantik. Kebetulan matching pula dengan sofa, tikar dan kotak sound system. Blend in red la kot tema dia. Walaupun takde niat satu sen pun nak beraya 3hari pertama kat rumah ni tapinya..sian dia manjang kena tinggal...kena la tinggal dalam keadaan agak cantik kan? Hahaha

Kenapa Ina cat bilik dia memula sekali? Pasal dia pindah bilik baru..dan osmate yang pindah keluar tu...hahaha rupanya kaki vandalism. Untuk mengcover vandalism dia..dia tepek wrapper hadiah kat satu ruang dinding ni. Ina rasa wrapper itu sangat buruk tahap tak mampu dilihat. Jadi dia sudah niat nak mengcat balik la bilik dia. Agaknya osmate yang pindah keluar tu tak reti mengecat agaknya jadi dia tampal wrapper kat kesan-kesan contengan dia. Yang kat bawah tu hasil contengan dia yang kami jumpa selepas wrapper yang dia tampal kemas dan cantik dikoyakkan. Hahahah lawak sih. Tapak tangan dia pun dia leh tekap..pehtu tulis 'this is my hand'. Tempat plug letrik lak dia tulis 'this is plug' Hahahha. Serius lawak sungguh.

Panjang umur mungkin kalau rajin la...bila dah jemu dengan warna ni..aku nak main tone hijau lak.. Hijau lembut dengan hijau keras skit. Mesti cantik gak. Yang penting dual tone. Ala-ala shawl popular masa kini. Hahaha



Cantikkan? Argh..mata aku nampak cantik....


Hasil contengan ex osmate yang berjaya kami discover dalam bilik dia selepas dikoyakkan wrapper yang dia buat konon-konon wallpaper.. Gile kentang ini orang. Nampak pendiam rupanya kaki vandalism. Hahahaha. Selamat bertukar kaler dual tone juga hasil cat Ina.

3 comments:

Ugly duckling said...

Cantik ah!

kuizikel said...

weh lawa a lukisan vandalism tu.. serius kretif.. tapi kok yer pon buat la kat umah sndiri..

tapi dual tone ala shawl tu cantik... taun dpn buat kaler ijau lak, kompem lagi cantik...teheee

aloha said...

ntah.... cantik tuu. aku nak suh dia tulis.. "This is Kancil" kat kete aku.. :D


erisa... bak no phone osmate lama ko tuh..... kekeke