Friday, April 10, 2009

Kabinet Malaysia 2009, My Opinion :)

Ramai orang menunggu-nunggu apakah pembeharuan yang akan dilakukan oleh Perdana Menteri handover yang baru iaitu (erm tak payah sebutlah, kalau tak tahu siapa PM Malaysia..bolehlah berangkat ke negara Amareka sebab semua orang tahu siapa Presiden Amareka kan?).
Okay, mula-mula sekali

1. Kesian menantu bekas Perdana Menteri tau. Tak masuk list walaupun menang ketua pemuda UMNO. Hahahahahahahahahahahahah. Bagus bagus bagus. Tak kuasa aku nak tengok muka dia berkali kali. Lagipun dengan rekod 'bersalah tetapi dilepaskan' itu, aku rasa portfolio dia sudah cukup buruk untuk dilantik jadi menteri atau timbalan menteri.

2. Hishamuddin Tun Hussin - nampaknya lepas ni geng geng gerakan mansuhkan PPSMI terpaksa beralih arah serang Muhyiddin la pula ya. Mesti Hishamudin boleh tarik nafas lega, tidur pun lena dah pasal tak perlu fikir-fikir pasal PPSMI lagi dah.

3. Azalina Othman - hahahahaha, aku suka dia tak tersenarai. Kementerian Perlancongan paling tak sesuai berada dibawah kuasanya. Sebab tak sesuai. Tengok kendiri dia cukup. Enough to make tourists fikir 4-5kali sebelum beli tiket kapal terbang ke Malaysia.

4. Kementerian Penerangan - I bet lepas ni rancangan blog! di tv1 mesti dihapuskan punya. Oh aku bukan peminat Sabery Chik yang bertukar ke Kementerian Sukan pun.

5. Tapi aku sedikit aneh, kenapa Kementerian Pertahanan dapat kepada Zahid Hamidi (yang setahun asyik pakai songkok pasal jadi menteri di jab perdana menteri berkaitan ehwal agama).

6. Kementerian dalam negeri - hehehehe, teringat Hishamuddin dan keris di perhimpunan agung UMNO. Tak sia-sia cium keris. Dapat jaga polis eh.

1 comments:

Nasz's said...

Tu r pasal..sha pun xpaham dh..maybe sha tertidur kot sbb xlarat nak follow dah..xlarat dah nak tgk ekonomi, politik malaysia..tapi xnaklah komen dulu..maybe tgklah dulu..manalah tau kot2 ada pembaharuan yang boleh dilaksanakan..
Majulah negaraku tercinta!!(bersorak dlm keadaan lemah)