Monday, April 20, 2009

Celoteh Kosong - Ganu Trip

Menghilang seminggu, bertunang ke? Kahwin ke? Putus cinta ke? Tidak, tidak ada apa-apa event penting selama kehilangan seminggu ini. Penerangan mudah, balik bercuti di kampung halaman. Kampung = internet dial up = malas nak mendial = connection slow = no update for a week. Jadi mana-mana kekawan yang sibuk spekulasi aku balik kampung seminggu untuk menamatkan title andartu tu, minta maaf ya. Cuba lagi lain kali :P

Okay, kali ni aku taknak cerita pasal negara, aku nak tulis pasal aku dan kancil aku je. Macam biasa balik kampung memang wajib memandu pasal aku ada banyak barang. Naik bas kalu barang ada satu kereta agak-agak kena sound tak? Dengan bawa ayu lagi. Ada dua benda yang mengecewakan perjalanan aku setiap kali pergi dan balik dari Terengganu.

1. Kereta-kereta yang hampeh
- Aku tahu akan wujubnya golongan egois super gampang macam ni. What I talking about? Pasal kereta-kereta yang ego apabila kita nak potong, depa tekan minyak bagi kita tak lepas nak memotong. Secara logiknya kalau kelajuan kereta aku dan kereta depa sama, macammana aku boleh menghampiri kereta mereka? Ironinya kereta yang dipandu pada kadar 100kmj tidak akan menghampiri kereta yang dipandu pada kadar 100kmj juga.

Jadi apabila mereka dengan leisure bawa kereta tetapi apabila seekor kancil berkapasiti siput nak potong, mula la tekan minyak bagai nak rak. Nak bagi orang mati bertembung dengan kereta depan? Yang peliknya apabila dapat juga memotong setelah bersusah payah, dan meneruskan pemanduan pada kadar 100kmj kereta yang dipotong tadi makin lama makin jauh kebelakang. Bermakna saja-saja tekan minyak tak bagi orang potong.

2. Bas Yang Gampang
Oh this one specially dedicated to WMA2704. Restu apatah nama company. Di Genting Sempah jalan berselekoh kiri dan kanan. Had yang ditetapkan ialah 90kmj. Aku dah melebihi dengan bawa 110kmj (almaklum spring dan absorber mantap, corner tak payah brek-brek). Bas ini dengan penuh cemerlang memotong kereta aku. Bukankah had laju bas di lebuhraya ialah 90kmj? Kalau aku dah bawa 110kmj, berapakah kelajuan yang perlu dibawa oleh bas tersebut untuk memotong aku seterusnya meninggalkan jauh kereta aku?

Bas laju di genting sempah mengingatkan aku kes bas jatuh gaung tahun lepas. Aku doakan bas tersebut selamat demi penumpang-penumpangnya.

5 comments:

Jebat Musibat said...

moral of the story :
jangan pakai kancil!

zairulkm said...

sy cukup anti kalu kete kancil bwk laju2 nih..hehehe..kena sedar kancil kalu dimodificate jadi Merc pun..ianya tetap kancil yer!kalu ikut sejarah..kancil direka sebagai city car atau kete gi pasar je atau ambik anak je..hehehe..jangan maree!

moral: beli laa kete Honda cepat2
p/s sy pun akan away start next week..

ezza erisa said...

jebat,
moral tak boleh diterima pasal dah terpakai....:P

zairul,
itula..kat bandar memang seronok....parking sempit pun boleh pau....selit2.....tapi kalau tuk perjalanan jauh..damn..kancil is totally suck..tak kira sumbat modification apa, bonet tetap sempit....interior tetap besar tu juga....

tak sabo nak habiskan bayar kereta....bolehlah bermimpi pakai kereta besar :)

18 months to go... :)

ayat1377 said...

tkr kete lain je la nnt.x pn bli bas..hehe

Anonymous said...

apa kata beli jet persendirian or helikopter....leh ulang alik KL-ganu........hohohoho!!