Monday, April 27, 2009

Alarm Baru Pulak!


Biasa, aku memang suka meriak kan? Faham-faham sahajalah. Berconsiderationlah dengan aku. Ini edisi meriak remote control alarm kereta baru aku. Two way alarm cap ayam je. Hahaha. Alarm original perodua ku tiba-tiba mengucapkan selamat tinggal kepada aku dua minggu lepas. Aku rasa masalah remote sahaja (walaupun dua-dua remote tidak boleh digunakan lagi) sebab main unit dalam kereta masih berfungsi dengan baik.

Alang-alang, beli sahaja alarm baru. Alarm perodua tu pun 6tahun lepas punya cerita. Okeylah, so far aku suka dengan alarm baru aku ini. Aku pasang alarm ini sebab aku tak yakin dengan kunci manual. (Walaupun kalau pencuri tu dah mark, memang selamat tinggal jugalah kereta aku). At least ada precaution sedikit dari tiada langsung kan.

Kenapa aku sangat suka alarm baru ini? Sebab sekarang, aku boleh remote start dari beranda rumah. Tak perlu menunggu dalam kereta untuk memanaskan enjin. Dan tentunya, sebab remote aku ada bunyi-bunyi (two way la katakan). Ada beberapa feature lain yang aku suka tapi tak mengapalah, aku nak show off remote je. Kalau cerita semua feature macam jadi tukang promosi alarm pula. :P

0 comments: