Wednesday, March 25, 2009

UMNO Patut Pindahkan Perhimpunan Agung ke Luar KL

Petisyen: kalau UMNO parti untuk rakyat sila buat perhimpunan agung UMNO di luar Kuala Lumpur.

Hari ini sesak sungguh dari Jalan Gurney sampai ke Jalan Tun Razak, polis trafik yang selalu tunggu jalan pun semua sudah hilang. Semua sudah sibuk pergi mengawal susur turun ke PWTC. Pasal nak jaga trafik orang UMNO nak pergi berhimpun. Kang terlambat pula mereka nak berhimpun kan? Apa kisah jalan lain sesak ke jem ke tuna ke, yang penting orang UMNO boleh berkumpul tepat pada waktu yang ditetapkan.

Menyampah tengok kakak-kakak pakai baju putih tudung merah wanita UMNO berarak macam nak pergi kenduri kahwin di tepi Jalan Tun Razak. Oi orang nak pergi kerja la, yang sibuk-sibuk penuhkan jalanraya buat apa? Fakta, aku lambat 30minit sebab perhimpunan UMNO.

Oh satu lagi soalan ramah pengguna aku, orang politik (read: UMNO) tak bekerja kah? Ke semua cuti demi parti politik. Al maklum, orang terjun bidang politik selalunya atas tiga dasar. Satu golongan memperjuangkan kepentingan rakyat jelata (golongan yang hampir pupus), golongan yang mencari peluang perniagaan (al maklum banyak kenal ahli politik lain, banyak dapat kabel, banyak dapat projek), golongan yang mencari duit lebih (well, politik satu bidang menguntungkan, macam perniagaan).

Jadi ahli-ahli biasa UMNO yang mengambil cuti untuk ke perhimpunan agung yang menyesakkan seluruh Jalan Tun Razak dan sekitar ini tergolong dalam kategori mana?

4 comments:

aizam said...

KATEGORI BANGANG kot..

Jed Yoong said...

ha ha ha ha. i laughed reading this. yeah, should pindah to putrajaya or something lah....

Anonymous said...

Yey! 120% agree...

menteil said...

haha... blog 1st baca tentang ameno tanpa melibatkan najib, KJ atau sekutu2nya..

apepon.. memang sokong sangat la tu...