Friday, January 09, 2009

Betul ke PAS Dok Rok Secetong?

Popular betul perkataan ni ya sejak Kuala Terengganu jadi bandar paling popular untuk tempoh sebulan-dua nih. Semalam aku tengok orang TV3, pergi temuramah makcik kiah UMNO, bercakap pasal kempen dan kelebihan partinya dan kelemahan parti lawan. Makcik oo makcik. Makcik pun sama dok rok secetong juga.

Contoh ayat makcik dok rok secetong itu

Kami pergi berkempen 'tidak tahu' masa. Dari pagi ke petang. Kadang-kadang malam juga --> Astafirullah hal azim. Tak ada kerja lain ke nak buat? Berkempen sampai tak balik rumah ke makcik? Tak tahu masa pula tu. Ganggu orang kat rumah je lah kerjanya

Pemberita tongong bertanya, kenapa PAS tak patut menang? -- Ayat-ayat pemberita stesen berat sebelah macam ni lah kan. Dahlah hari sebelumnya, tak habis-habis tunjuk markas BN duk pasang poster dacing senget.

Makcik Dok Rok Secetong --> Pasal PAS ni dok rok secetong.

(Di dalam rancangan nasional ditonton oleh semua orang satu Malaysia, dapat peluang berkempen dalam tv lagi!).

Mana keadilan kempen? Pasal apa tak buat debat sahaja. Baru terbuka. Dua dua belah pihak ada peluang berkempen dalam TV. Orang sibuk bicara pasal Gaza, kita sibuk bicara pasal Dok Rok Secetong!

PS: Dekat-dekat pilihanraya, satu yang aku paling benci ialah berita. Pasal sengetnya melampau!

2 comments:

Anonymous said...

ahahaha, serius aku nak tgok muka makcik tuh skali lg, dia kabo PAS xrok secetong?lenih wane?BN & UMNO makang xabih secetong wahahaha... serius lepas announcement tu aku gelak sampai nak pecah perut, xboleh nk byngkn camner rupe makcik ngan cetong...

monyetenstion
The Best Is Yet To Come!

sticker said...

It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG
jordan shoes