Tuesday, December 02, 2008

Hidup Sihat, Jauhi Zina

Semalam sewaktu pulang dari kerja, aku terfollow sebuah kereta yang sticker belakangnya tertulis 'Hidup Sihat, Jauhi Zina'. Aku terkagum seketika. Tergamam pun iya. Bukan sebab aku selalu berzina, bukan juga sebab aku suka zina. Tapi alangkah bagusnya menggunakan cermin belakang kereta untuk tujuan dakwah seperti itu. Ya, dakwah ringan tetapi sekurangnya mencuba.

Lebih baik dari menampal sticker '18SX', 'Sex Trainer, First Lesson Free' dan sebagainya. Orang sekarang pun dah kurang guna perkataan zina. Kerana zina itu kotor. Zina itu buruk. Zina itu hina. Semua orang jijik apabila dengan perkataan zina.

Tetapi akibat peredaran zaman, kita selalu dengar perkataan 'aku dah main dia', 'aku open minded, boring-boring cari perempuan buat main pun sedap'. Cuba kita gantikan perkataan-perkataan ini dengan zina. 'Aku dah berzina dengan dia', 'aku open minded boring-boring cari perempuan berzina pun sedap'. Kan sangat keji bunyinya.

Al maklumlah dalam zaman sekarang ini, amatlah ramai yang terjebak nafsu. Berapa kerat lagi yang suci murni, ramai sekarang nak meniru gaya minah dan mat salleh yang tak sabar siap ada pertandingan siapa dulu yang hilang dara. Al maklum drama di TV pun tidak segan silu tunjuk adegan cium-cium, raba-raba dan sebagainya. Di internet jangan cakaplah, berlambak video lucah menunggu untuk menunjuk ajar remaja seawal usia 15tahun (mungkin lebih awal dari itu), untuk berzina. Yang lagi menyedihkan sudahlah berzina, tidak segan silu merakam dengan telefon bimbit untuk tontonan sendiri dan selepas itu pula turut dengan bangga berkata 'aku dah buat dah'.

Yang lebih menyedihkan yang dah kahwin pun kekadang berzina dengan orang lain lagi. Sedangkan kat rumah dah dapat. Apakah zina itu trend untuk menunjukkan kita dah maju. Tak zina tak amareka laaaa.

1 comments:

Anonymous said...

DUNIA AKHIR ZAMAN.. memang manusia akan musnah..