Thursday, December 04, 2008

Hang Jangan Sidai Kain Oh Key!

PUTRAJAYA 2 Dis. – Berkuat kuasa tahun depan, semua penghuni pangsapuri tidak lagi dibenarkan menyidai kain di beranda rumah bagi mengelakkan panorama yang boleh menjejaskan imej taman perumahan dan perbandaran.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, garis panduan mengenainya telah diluluskan dan undang-undang mungkin dikuatkuasakan untuk bertindak ke atas mereka yang gagal mematuhi peraturan tersebut.

Sumber Utusan Malaysia 2 December 2008

----------------------------

Jadi orang KL, bersedialah untuk tidak membasuh baju???? Hahahah. Aduh, geli tali perut den dengar peraturan ini. Harap-harap pihak yang datang dengan idea ini pernah pergi melawat rumah-rumah PKNS dan DBKL ya. Pangsapuri buruk-buruk pun jangan lupa lawat (or lawak) sekali. Kebanyakan rumah tidak ada yard. Jadi sebelum kuatkuasakan peraturan tidak boleh sidai pakaian di beranda, baiklah pihak berkuasa pergi buat yard dan alatan penyidai khas di setiap apartment dan rumah di kawasan perbandaran. Which without doubt, will cost the government quite a large amount of money.

As for me, aku tak rasa terbabit dengan hal sidai kain baju ini, aku ada penyidai mudah alih yang aku memang sidai baju aku dalam rumah selepas di mesin basuhkan. Pasalnya risiko hujan, risiko kena terbang dek angin baju aku adalah tinggi. Pasal rumah aku ditingkat 14 dan aku tidak berada dirumah 24 jam sehari.

0 comments: