Wednesday, November 05, 2008

MP, Hobi ke Keluar Dewan?

Sesungguhnya, aku rasa sangat tidak puas hati, bengang pun iya. Pembentangan belanjawan tambahan (entah apa nama sebutannya) yang berlangsung di Dewan Rakyat semalam oleh Najib. Apa yang aku tak puas hati?

Belum sempat perbahasan berlangsung, geng geng pembangkang keluar dewan. May I remind you, you have been selected to be in the DEWAN RAKYAT. Kalau manjang boikot keluar dewan, baik tak payah ada perwakilan.

Oh, hampir nak termuntah aku dengar Najib kata, pinjaman Valuecorp tu rendah risiko dijamin pulangan oleh kerajaan. Kalau Valuecorp tu kukuh gila, takkan buat pinjaman dari KWSP sampai 5 billion? Aku nak ambil duit KWSP buat bayar pinjaman pelajaran pun tak dapat, selamba katak Valuecorp ambil duit aku? Oh dan satu lagi, sektor kerajaan janganlah tertipu dengan pemanjangan tempoh pinjaman perumahan dan kereta itu. Itu bermakna bank untung lebih ho..

Perlukah aku turunkan simpanan KWSP aku kepada 8%? Bukan apa, nak masukkan senang, nak keluarkan kena tunggu tua melanguk. Dan nanti duit aku dalam tu senang-senang orang lain pinjam berbillion-billion. Erm mungkin tak payah, almaklum "DIJAMIN KERAJAAN". Kalau kerajaan tak ada duit, sapa jamin kerajaan ya?

3 comments:

aizam said...

sila rujuk Harakah Daily

http://harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=017726&Itemid=85

Kalau tak kerana ada sebab takan mereka (pembangkang) bersatu hati untuk keluar dewan..

Jed Yoong said...

Sebab sensitif.
Najib tak layan.
Merajuk le.

aloha said...

HAhaha..... aku nak kuar dari blog ni laaa... cite ttg aku xde pong...