Tuesday, November 04, 2008

Bila Aku kata Busy, Maknanya Busy

Aku tak faham apabila aku cakap aku 'busy', ada orang tak percaya. Ada orang ingat aku saje buat alasan semata-mata taknak jumpa atau alasan mengelakkan diri.

The truth is, sesiapa yang duk serumah dengan aku sahaja nampak, aku turun pukul 7 pagi, sampai rumah pukul 8malam setiap hari. Kalau aku cakap aku busy, tak caya juga, sila datang duduk serumah dengan aku. Maka tahulah rutin hari bekerja aku. Sudahlah di pejabat aku pun tak ada masa nak berdendang riang ria. Makan tengahari pun tak sampai setengah jam.

Jadi jangan nak jadi judgemental. Just because I said "No, I am too busy" atau "No, I do not have time for that" does not mean aku kecil hati, berulam jantung dengan anda, aku hanya sangat sibuk menjalani rutin harian aku. Contohnya minggu ini, aku terpaksa cakap 'tidak' kepada seorang client personal aku di Pantai Panorama Kondominium untuk baiki PC dia sebab aku sangat busy. Aku rasa hanya orang-orang sepejabat dengan aku sahaja yang faham, bagaimana hecticnya bekerja di pejabat aku. Minggu depan ada meeting di Cape Town Africa Selatan, dan guess one, aku terlibat dalam persiapan materials as always. Hari Raya Haji bulan depan ada meeting di Kuala Lumpur ada meeting lagi. Aku juga yang terlibat. Dan lagi, apabila aku cakap meeting, anda jangan nampak meeting tu masuk pukul 9 balik pukul 5. Meeting bagi event organiser macam pejabat aku ni, meeting bermaksud mula kerja pukul 7pagi balik kul 10-11 malam.

We are handling international meeting, of course commitment pun tahap international. Nak caya sudah, taknak tak apa. Bukan ada faedahnya aku nak menipu aku busy.

Entry tension orang tak percaya aku busy!

PS: Ampunkan percampuran bahasa melayu dan english aku.

1 comments:

aloha said...

Aku tak caya..... besok aku pegi umah ko, nak duduk skali sehari dua. boleh????

GEgege....