Thursday, October 30, 2008

Memperbaharui Cukai Jalan Online

Masih ingat tak entry aku mempamerkan yang kita boleh membayar cukai jalan online pada April lepas. Linknya disini

Apabila melihat Maya Karin memjadi model MY E.G Services di kaca televisyen, aku agak kagum. Iyalah, artis tu jadi spoke person. Syarikat baru pula tuh. Kemudian, disebabkan roadtax aku akan mati pada bulan depan iaitu pada 20 November, maka macam biasalah, 30 hari sebelum aku dah sibuk-sibuk nak memperbaharuinya. Sementara duit gaji masih belum susut sepenuhnya.

Surat pemberitahuan oleh syarikat insuran sudah lama sampai. (Awal gile!) Jadi, aku sudah tahu berapa sepatutnya jumlah wang yang perlu disediakan. Aku teringatkan iklan Maya Karin pakai baju merah untuk My EG Services. Aku browse laman webnya.

Seterusnya mendapatkan nombor telefon dan membuat panggilan ke My EG Services. Pada hari yang sama aku dapat quotation harga. Disebabkan aku telefon ke My EG pada jam 5.50petang, dan mendapat sebut harga pada pukul 6.00 petang. Aku malas nak ambil tindakan lanjut.

Selasa, selepas pulang dari cuti Deepavali, aku dapat panggilan pada jam 9 pagi lebih sedikit, aku buka email aku dan seterusnya ke bahagian bayaran, terus ke maybank2u option seterusnya buat bayaran. Print screen resit yang dipaparkan, email kan balik kepada MY EG.

Seketika kemudian sudah dapat panggilan dari MY EG. Yang lebih menarik rebet minyak aku juga ada pilihan untuk dibank kan terus ke dalam akaun simpanan bank aku. Tidak perlu beratur di pejabat pos untuk menuntutnya.

Oh perlukah aku cakap, aku mendapat courier dari MY EG sehari selepasnya? Siap penghantaraan percuma lagi, Oh, ada diskaun RM6.00 tu. Jadi kiranya, aku puas hati dengan perkhidmatan MY EG Services untuk pembaharuan insuran dan cukai jalan kereta aku. :)

PS: Aku up entry ini sebab ada orang cakap, aku sentiasa ada menda nak komplain, nak kutuk nak itu nak ini. Ini ha aku nak cakap aku puas hati sampai up entry nih

2 comments:

kasorrga dunia said...

Bravo cik kioh wei... aku baco posting mu dgn penuh debaran...dlm hati aku... ada la hok x kena tuh... rupanya jangkaan aku meleset... mu memuji-muji pulok jadinya... so...aku respect la ko mung...
Weh, belanja aku tgk cerita "Budak Kelantan"... napok po sedak...
Oooo x igt... mu allergic cerita melayu dih?

aloha said...

SAya mesti Pilih !!!