Thursday, October 16, 2008

The KHellCC

Semalam aku ada welcome dinner meraikan peserta-peserta mesyuarat dari seluruh negara Asia Tenggara di KLCC, Al Marjan secara lebih tepatnya. Beberapa peserta ingin membeli simcard untuk membuat panggilan kepada sanak saudara di negara mereka. Oleh kerana itu, aku yang terfikir, apa salahnya aku tolong sebab ini adalah negara aku. Aku mengambil nama dan nombor passport mereka untuk membeli simcard dan seterusnya mencari kedai simcard.

Dan tekalah, betapa besar dan banyaknya kedai di KLCC, ada kedai jual telefon bimbit di tingkat 3 (yang selalunya kedai telefon bimbit ada menjual top up dan simcard). Aku masuk kedai dan meminta untuk membeli simcard. Masuk sahaja kedai Hello Hello, mereka menjawab simcard di tingkat bawah (ground floor).

Nah, berjalanlah aku ke bawah, pusing lapan kilometer mencari kedai yang ada jual simcard. Dari ground floor ke tingkat -1. Nah ke kedai DIGI sahajalah disebelah roti boy. Apabila aku minta nak beli simcard, jawapannya simcard prepaid sudah habis. Huh. Punyalah grandnya KLCC, simcard pun boleh habis?

Mencari simcard lain pula, alang-alang dekat dengan MAXIS. Pergi sahajalah MAXIS Centre. Walaupun kena pusing macam nak berarak. Dah lebih pukul 9. Kedai MAXIS pula dah tutup. Angin betul aku. Seganas-ganas KLCC, canggih la konon itu ini la konon. Simcard pun tak ada jual? Gila ke apa?

Sudahnya aku naik LRT pergi Ampang Park. Nah baik pergi shopping mall yang kecil-kecil. Senang sedikit nak mencari simcard. Idaklah lapan kilometer tawaf KLCC tapi kedai jual simcard pun tak ada. Adakah simcard merupakan barang kelas murahan? Tak layak masuk kedai dalam KLCC?

0 comments: