Tuesday, August 12, 2008

Isu-Isu yang Aku Tak Tahu

Anwar Ibrahim Dibicarakan
Betul aku tak ambil tahu sebab pada malam yang sama, aku bergelut dengan demam, sakit kepala dan nak buka mata pun tak larat. Hanya dengar dari hujung-hujung telinga sahaja. Menjelang keesokkan harinya, aku tidak tahu langsung apa yang berlaku. Apapun aku terkejut sakan, pantas betul pendakwaan dilaksanakan. Teringat aku kes antatuya dulu sampai setahun tangguh sebab kononnya mahkamah tak ada masa kosong, semua sudah ada jadual. Tak adil push perbicaraan lain ke belakang, (walaupun untuk beri ruang kepada kes melibatkan dua negara), alih alih yang ini cepat sahaja masuk mahkamah. Banyak pula slot kosong sekarang ya?

Forum Terbuka Memeluk Islam
Aku tidak tahu apa isu yang dibicarakan. Tiba tiba sahaja apabila menonton berita, ada yang berkumpul menunjukkan perasaan di sebuah tempat akibar forum itu. Sungguh aku tak tahu. Apapun, secara rasionalnya, namanya lagi forum terbuka. Bukankah itu lebih bagus dari tertutup? Tak tahu apa yang mereka cakapkan. Memburuk-burukkan atau apa? Yang aku pelik cuma satu, kenapa hendak menunjuk-nunjuk perasaan? Kita pun dah pandai nak betulkan apa yang media barat labelkan umat Islam sebagai pengganas ke? Kita nak biar semua orang tahu kita boleh mengganas kah? Siap lempar bom molokov cocktail dan sebagainya. Macam ni nak tunjukkan penganut Islam bukan pengganas?


1 comments:

kasorrga dunia said...

you're so naive lah dear!
hehehehe