Tuesday, July 08, 2008

Tiga Hari berlalu, Apa Impak PROTES?

Protes kenaikan minyak di stadium Kelana Jaya pada hari ahad yang baru berlalu menimbulkan persoalan dihati aku. Selain digunakan sebagai pentas ceramah politik, apa impak dan kesan protes minyak itu ya? Harga minyak masih belum turun, pemimpin parti pemerintah masih pejam mata juga.

Yang paling diperkatakan tak lain tak bukan, bontot penyanyi Carburator Dung adalah! Come on, what were you thinking man? Tahulah maksud dung tu..najis binatang. Takkan nak tunjuk dari mana lak keluarnya dung itu pula. Apapun, aku salute lah juga dengan kumpulan ini, tak macam artis lain hipokrit. Apabila ditemuramah, semuanya pemerintah bagus, almaklum takut kena gam tak boleh cari makan! Sesekali tengok artis melawan arus pun seronok juga.

PS: Aku ingat protes itu merupakan protes kenaikan harga minyak, tak sangka pula siap jemput penghibur lagi! Dah macam nak lawan konsert Jom Heboh kat Johor pula kaedahnya.

1 comments:

kasorrga dunia said...

impaknya mmg x nampak... at least itu tanda protes supaya diturunkan harga minyak...
even mu dok doa siang malam pon..xkan gedebuk Allah nak tunaikan permintaan mu! pikir-pikir lah...
hehehehhe