Tuesday, July 15, 2008

Roadblocks Proved To Be “Successful”

Kata Paklah, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi has defended the police for setting up roadblocks around the city in anticipation of a public demonstration, causing massive traffic jams. The police, meanwhile, said the roadblocks would continue as they have been “successful”.

Kata Syed Hamid Albar, While apologising for the traffic jams brought about by heightened security arrangements in the city, Home Minister Datuk Seri Syed Hamid Albar maintained there was proof that mass demonstrations were planned by Parti Keadilan Rakyat. We were taking preventive measures. We can't wait for things to happen,"

Kepada Syed Hamid Albar dan Paklah, yang mempunyai pegawai polis escot dengan motor bertempik suruh orang bagi laluan, jangan bercakap soal mohon maaflah, jangan bercakap soal bersabar menghadapi jalan sesak. Sesungguhnya, kamu tak layak!

Gambar diambil dari NST dan The Star





Posted by Picasa

5 comments:

suealeen said...

ezza,
ko ada tengok muka syed hamid albar masa jawab soklan semalam tak? tak confident langsung.

"kami terima sms bla bla bla..." pasal sms je boleh huru-hara satu KL/selangor. pasal sms jugak la dulu nama mufti perak busuk.

aku cuma nak kata satu - DEPA FOBIA DENGAR/LIHAT NAMA ANWAR IBRAHIM!

di cover buku dr 'aidh abdullah al-qarni (best seller la tahzan) "Jagalah Allah, Allah Menjagamu" tertera:

"Ketika kita takut kepada Allah, maka bangsa-bangsa, orang-orang yang jahat dan para penentang takut kepada kita. Namun ketika kita tidak takut kepada Allah, maka Allah menjadikan kita takut kepada mereka."

Wallahu'alam.

Anonymous said...

walaupun sy dok KT..dlm perjalanan tugas ke Kerteh semlm..2 roadblock ada kat Dungun & Paka..punyer Polis Raja Di M'sia nih berkerja keras satu semenanjung ada roadblock!
Lagi satu..logik akal laaa...kalu kete kite diperiksa..ada ke yg akan berkata `saya datang KL nak berdemo'..so..polis membazir masa dan wang rakyat semata2 untuk syok sendiri!

kasorrga dunia said...

pulis wat keje maroh... x wat kije maroh gok... kalu ada demo x jaga... kena maroh gok... ada demo gi dok jaga... kena maroh gok... jd boido sokmo la pulis nih...hehehehhe

ezza erisa said...

kayu,
bagi aku satu contoh kejadian dalam tahun 2000 - 2008 ini yang mana ada satu perhimpunan yang bernama demonstrasi dan tak ada polis kawal?

gimme only and only one sahaja.

yang selalu aku nampak, demo tempat lain....polis berjaga sampai ke entah ke mana, contoh tahun lepas semasa usul persaraan Rashid Sibir eh Rashib SPR dilanjutkan.

Tutup jalan parlimen. Dari jalan bangsar dah sekat 3 lorong, hanya satu lorong boleh lalu!.

Yang terbaru ini lagilah maha dasyat,..tak ada proof tak ada ppengesahan, yang ada hanya hearsay...tapi blok jalan bermula sabtu wa cakap lu! :)

Azli Rimon said...

tu la kayu, diorang ni tak boleh tgk polis wat kerja ke apa? Depa ingat senang ke jd polis. Atau diorang yang ndak jadi polis? Tgk apa yang terjadi pastu komen polis tak betul. Biarlah polis buat kerja dia.