Monday, July 28, 2008

Gunting Rambut Naik Kos hah?

Pertama sekali, aku rasa macam nak pelangkong sahaja orang yang tulis berita ini. Ke dua aku rasa nak sepak, jurucakap itu. Ke tiga, aku tertanya rakyat Malaysia begitu bodoh kah untuk menerima alasan amat tidak logik ini?

What in possible way, kedai gunting rambut memerlukan supplier untuk gunting rambut??? Beli gunting berbeza setiap kali potong rambutkah?? Ini contoh peniaga hampeh, nak untung cepat (aku doakan cepat bangkrap!). Kalau nak warnakan rambut, atau nak guna perapi dan sebagainya itu nak dinaikkan harga, aku tak kisah. Yang ini memang memerlukan pengangkutan. Tetapi GUNTING RAMBUT??? Berapa banyak gunting depa pakai setiap hari? I bet, gunting dari tahun 2000 masih digunakan jugalah! Saja nak cari alasan. Huh.



Posted by Picasa

3 comments:

Tie said...

Tu lah .. masing2 nak ambil kesempatan.Kita je yang jadi mangsa.. Jangan marah sangat tu.. takut naik blood pressure lak..

ahwin66 said...

salam..
tukang gunting ni,bg pandangan saya la..sejak kenaikan minyak ni..trasa jugak tempiasnya dgn harga brg2 lain..ye la..mmg tukang gunting x guna petrol nak gunting rambut..tp,kalo dah harga brg makanan sume melambung2..caj gunting tahap tu je..mana nak cover kos sara hidup diorang?

lu pikirrrr le sendiri

ezza erisa said...

yes kos sara hidup meningkat, smeua orang pun begitu,

tapi jangan guna alasan super tak logik...kaitan apa transportation cost dgn gunting nan seketui?

sudah dihighlighted kan alasan depa yang takmasuk akal fikiran itu :D