Sunday, April 13, 2008

Alahai Rahim Tamby Chik

Terbaca berita di Malaysiakini yang bekas ketua menteri melaka ini berkata sekiranya ada sokongan dari bahagian-bahagian Pemuda, beliau bersedia menimbang untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO.

Pendapat aku:
Muda lagikah dia hendak memimpin Pemuda UMNO? Berapa had umur untuk jadi pemuda sebelum jadi PETUA? Kalau tiada had umur, maka veteran UMNO seperti Tokmat bekas menteri penerangan itupun boleh juga bertanding. Agaknya, asal nama jantina dalam kad pengenalan ialah 'Lelaki' sampai bila-bila boleh jadi muda. Dan bertanding jadi ketua Pemuda. Hahahha

Bagilah sahaja jawatan-jawatan itu untuk orang-orang muda nak mengasah bakat. Kalau semua orang yang hendak berebut jawatan besar (termasuk Ku Li yang masih bercita-cita hendak menjadi Presiden UMNO) adalah orang-orang yang resab umurnya ikut akal waras adalah 10tahun maximum sahaja, bila kita akan mempunyai muka-muka baru?

Dan kalau betul beliau ada yang menyokong untuk dipertandingkan, makanya orang UMNO sudah pendek akal. Memang masa boleh mengubat dan membuatkan orang lupa apa yang menyebabkan sang pemimpin seorang ini jatuh tertirap suatu ketika dulu.

Masihkah anda ingat bagaimana sang pemimpin ini berjaya menyelamatkan diri dari tuduhan merogol gadis dibawah umur dengan alasan sang gadis ini rendah maruahnya, sudah bersetubuh dengan ramai lelaki lain sebelumnya. Dan sang pemimpin yang jatuh tertirap ini, dinodai...tertipu daya oleh sang gadis bawah umur ini yang tidak bermaruah itu. Dengan itu, dia dibebaskan dan selamat hidup dengan normal sambil berkata..semua yang berlaku adalah fitnah.

Tidak kira dia bersalah atau tidak, dia sudah terlalu tidak relevan untuk pemuda UMNO. Melainkan ada 'sabotaj' dari ahli pemuda sendiri untuk melihat UMNO karam lebih cepat dari perahu bocor. :)

0 comments: