Monday, February 04, 2008

Berita Tempat Berkempen???

Aku sudah nyatakan pendirian aku. Aku tidak berminat pada politik (walaupun berkali-kali aku buat entry politik diblog aku). Tapi sejak kebelakangan ini, aku rasa dunia aku penuh dengan politik murahan ini. Buka mata sahaja cerita politik ke udara. Oh tolonglah, izinkan aku hidup aman tanpa mendengar orang berkempen boleh tak?????

Berita berita di kaca televisyen (Buletin Utama) pula tidak habis-habis dijadikan medan / padang / lapangan terbang / langit untuk berkempen. Perhimpunan MIC dengan Timbalan Perdana Menteri, Pak Lah pergi merasmikan Politeknik Hulu Terengganu what so ever. Kelantan negeri paling mundur. Sekadar menyebut beberapa contoh. Kalau nak senaraikan, mahu subuh pagi esok pun tak habis lagi. Oh come on. Give me a break please.

Banyak lagilah kempen kempen (kononnya secara tersirat tetapi aku nampak secara tersurat, terang-terang berkempen) yang membuatkan aku mual, mahu muntah darah dan tercekik tulang ayam. Katanya tarikh pilihanraya belum ditentukan, tapi kempen sudah dimulakan. Cuba membasuh minda orang awam. Dan untuk membuatkan aku melupakan kenaikan minyak lima kali dalam tempoh 4 tahun.

Bukti besar semalam dalam setengah jam pertama, hanya ada dua cerita mengenai hal ehwal semasa yang tidak berkait dengan politik. Satunya kes bayi kembar, kedua ops sikap. Tidakkah ada berita-berita yang lebih besar dari kempen politik yang berlaku di Malaysia? Semalam tak ada orang cedera kena ragut ke? Semalam tak ada kereta kena pecah ke?

Aku rasa, aku sudah mahu anti berita waktu perdana sehingga berakhirnya pilihanraya yang aku sendiri tidak tahu. Yang besar kemungkinan sebelum 21 Mac 2008. Itu spekulasi aku.

Video youtube, I can't tell you the date, but I already boost a nationwide campaign!

1 comments:

Anonymous said...

ezza ,

tgk berita tak habih² pasai felda...hari² felda...kembang kempis la pakcik² felda.... sbb nak dekat dah election...kata tak bleh berkempen...politik wang so on...tapi hmmmmm....

- kak na -