Monday, January 14, 2008

Mencari Teman Seks di Televisyen?

Aku tak pernah chitchat di televisyen tak kiralah di TV3, NTV7, 8TV, TV9 atau @15. Kenapa? Ada tiga sebab kenapa aku tak akan dan tak akan chitchat di televisyen
1. Aku tahu Yahoo Messengger yang percuma kosnya di internet. Tak perlu membazir RM0.50 untuk setiap sms yang aku terima
2. Aku ada ramai kawan-kawan yang aku boleh sms bila-bila masa. Tak perlu untuk aku mencari teman untuk di ajak bersembang di televisyen
3. Aku tak berduit. Baiklah duit aku itu aku simpan.

Atas ke tiga-tiga sebab di atas maka aku isytiharkan aku tidak bodoh untuk menghabiskan duit aku ke atas kaca televisyen yang mudah-mudah meraih keuntungan percuma. Tetapi itu hak masing-masing, kalau anda hendak berchitchat di televisyen dari pagi ke petang, itu hak peribadi anda. Bukan duit aku yang anda gunakan. Tak begitu?

Tetapi pada malam minggu lepas, aku yang berjaga untuk menonton filem di TV3 (Late Cinema ke apa tah tajuknya). Sewaktu iklan pantaslah jari aku menukar ke saluran saluran lain. Singgah seketika di saluran 708 (8TV). Disebabkan video lagunya yang agak menarik, aku terhenti di situ. Kemudian terbaca mesej-mesej dari penchitchat di sebelah tepi. Kebanyakkannya mengadu sedang sepi. Mencari teman bersms. Mencari teman itu, mencari teman ini.

Tambah mengejutkan yang terang-terang mempromosi diri dengan cara tak senonoh. Dengan nickname yang agak double meaning, dengan ayat-ayat yang eee.... Ada moderator. Tapi aku agak moderatornya chinese, jadi dia tak faham maksud-maksud ayat BM yang agak pelik itu. Aku tengok moderatornya menjalankan tugas juga, ada nickname yang direject, dan dia juga pantas menjawab apabila ditanya soalan.

Mungkin moderator untuk ruangan chitchat TV perlu lebih peka. Namanya moderator. Oh, selalunya orang cakap 'cakap sahaja tak guna..mana buktinya' 'Cakap tanpa bukti macam menembak angin, pelurunya habis, tetapi tidak ke mana' Maka disini aku sertakan bukti. Ini adalah snapshot ayat-ayat di chitchat 8TV pada malam minggu 13 Januari 2007 melepasi pukul 1pagi.

Aku cuba tengok chitchat tv lain, TV9..senonoh. @15 senonoh. Kenapa chitchat 8TV begitu meriah dengan awek-awek dan mamat-mamat sepi mencari teman??










Image Hosted by ImageShack.us

Image Hosted by ImageShack.us

Posted by Picasa

1 comments:

Papa_Ekzotik said...

Ada nampak mama_sepi_tapa_belaian tak?

hehehe