Tuesday, January 08, 2008

How I Met Your Mother



Aku mula terpandang drama komedi ni kat Star World lima enam bulan yang lepas. Tengok episod pertama aku sudah mula rasa yang cerita ini amatlah menarik dan kelakar. Aku cuba cari maklumat di internet. Ya ya, aku sudah jatuh cinta sama siri ini.


Disebabkan aku tak ada ASTRO pada masa itu terpaksalah aku korbankan siri kegemaran aku itu tanpa berpeluang nak tengok bila rancangan itu ke udara pun. Kemudian siri ini muncul di ntv7 setiap hari jumaat pukul 11.45pm. Sungguh lewat. Tetapi demi kerana aku sudah jatuh hati, aku terpaksa la menunggunya juga.

“How I Met Your Mother” mengisahkan pasal Ted pada tahun 2030 sedang bercerita kepada anak-anaknya tentang bagaimana dia bertemu dengan ibu mereka. Tapi ceritanya sungguh-sungguh kelakar. Di temani oleh Barney yang ngok ngek, Robin broadcaster, dan kawannya yang sudah bertunang iaitu Lily dan Marshall. Barney ni memang amat-amatlah ngok ngek tahap kerapu. Kalau di telefon, dia ajak orang phone five (ala-ala high five gitu), lepas tu pakaian mesti pakai suit dan tali leher je. Nak bagi nampak smart la kononnya.

Macam-macam karenah lucu Ted dalam mencari wanita idamannya. Ramai yang berkata ini adalah siri Friends wanna be. Ya kalaupun ia Friends wanna be, ianya adalah satu siri dengan idea baru. Yang lebih mengkagumkan ianya amat popular di Amerika. Memang hampir menyaingi siri Friends dah pun.

Kat Amerika dah masuk musim ke tiga. Kat NTV7 baru musim satu. Jangan terperanjat, siap ada sebut nama Malaysia kat dalam siri nih. Hehehe

Slap Bet Episode:
Ted
: No I don’t. Robin wants this to stay a secret, its going to stay a secret.

Barney
: Ted, it’s not going to stay a secret. You seein my research I came upon a gentlemen in Malaysia who is in possession of a certain video tape. He just emailed me and it will be up andrunning on Myspace in about…right now.


Silalah menonton di NTV7 setiap Jumaat jam 11.45malam. (kekadang lambat main sebab cerita cina habis lambat). Tapi minggu lepas aku ada tengok hari Khamis pun ada.

:D
Posted by Picasa

0 comments: