Monday, January 21, 2008

Cuti Umum Semperna Thaipusam

Perkataan pertama masa aku tengok buletin utama semalam. Yea! Perkataan ke dua selepas Yea, ‘terima kasih Hindraf’. Haha. Gembira betul aku. Macam aku pula yang nak naik batu caves hari rabu ini tengok kavadi. Kenapa aku gembira? Kenapa aku suka hati sangat? Walhal Thaipusam tu bukan aku yang sambut pun.

1. Aku gembira sebab kesian rakan sepejabat aku yang hendak ke Batu Caves. Sampai kena minta cuti.
2. Aku trauma betul kerja di hari Thaipusam. Tiga tahun berturut-turut, aku kandas di jalan raya selama hampir 3jam akibat kenderaan yang banyak masuk nak pergi Batu Caves. Memanglah Batu Caves di Selangor, tapi Batu Caves dengan Kuala Lumpur tu sekangkang kambing sahaja. (Kalau ikut masa, dari KL dan sampai Kuantan dah tu).
3. Sehari sebelum Thaipusam pun sudah sesak teruk. Jadi kaki sudah lenguh tekan pedal clutch dan brek. Jadi sepatutnya hari Thaipusam tidak terdera lagi kaki aku. Hehe

Terharu pula aku tengok Sami Vellu teruja dengan pengumuman PM sampai terus bangun bersalam. Yang pelik, menurut kata Sami Vellu, mereka telah minta kerajaan umumkan cuti umum Thaipusam kepada Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sejak tahun 1986. Perlu 22 tahun untuk buat keputusan tuh. Ada juga faedahnya HINDRAF meracau di tengah kota. Hehe

PM kata, ‘amiklah cuti Wilayah, Hari Thaipusam je Kuala Lumpur sesak teruk’ Adeh, takkan baru perasan kut? Yea yea, hari Rabu cuti. Terima kasih, terima kasih kerana tahun ini selepas tigatahun aku tidak akan lagi trauma pada hari Thaipusam!

0 comments: