Wednesday, January 02, 2008

Azam oo azam

Mementang semua orang buat review apa yang mereka gembira dan sedih dengan apa yang berlaku dalam tahun 2007, aku masih duk terfikir-fikir. Apa pencapaian aku sepanjang tahun? Dari segi karier dan juga personal aku. Rasanya tak banyak berubah. Gaji jelah naik. Oh such a loser. Damn damn damn it!

Apabila orang tanya azam baru pun, aku tak ada idea. Aku ada perancangan lima tahun. Aku tak ada perancangan setahun. Jadi haruskah aku bagitahu yang aku tiada azam baru? Satu tahun, terlalu singkat untuk aku realisasikan apa yang aku terbayang. Kekangan kewangan sudah mestinya. Berapa sangat mampu terkumpul dalam satu tahun? RM10,000? Huh. Tak cukup..tak cukup. Jadi usahlah bertanya apa azam aku. Tunggu sahaja 2012 nanti (Kalau panjang umur, kalau tidak tak adalah azam aku). Azam oo azammm. Tahun baru ni...popular betul orang yang namanya azam. Semua orang tak berhenti menyebut-nyebut namanya.

Jadi apa 2007 bagi aku? Tahun tanpa sebarang kenangan terlampau manis dan juga kenangan terlampau pahit mungkin

Bulan Mei ayah aku kena stroke. Sebelah badan. Alhamdulillah, dari langsung tak boleh bergerak separuh badan, dia dah boleh berjalan. Buat kerja-kerja macam biasa. Hanya dalam masa 7 bulan. Kalau di tanya apa yang dilakukannya, ubat apa dimakannya, erm...banyak sekali sih. Tak larat nak senaraikan. Senaman (berhenti masa tidur sahaja), urut, mesin Ogawa, ubat-ubatan, kolam air panas, pasir pantai.. banyaklah..

Oh since sudah tahun 2008, sukalah aku menyatakan tahun ni tahun lompat, maka aku boleh sambut birthday aku yang ke udara 4 tahun sekali itu. Ya, akulah yang lahir pada tanggal 29 Februari itu. Jadi tidak hairan apabila nombor telefon bimbit aku bermula dengan 229 yang merujuk kepada February 29. Haha. Teka berapa umur saya? 32? 28? 24? 20? 16? :P tidak tidak..umur saya baru 7 tahun.

6 comments:

-> Aizam a.k.a KeRoLL said...

ermm Aizam a.k.a azam..

umor 28 1/2 kot..

Nepthys D'Arcy said...

29 la tahun ni ye?!

ezza erisa said...

salah
kekeke
apa ni

tak jadilah hukum tahun lompat la kalau 29..mustila no2 genap yang boleh dibahagi tanpa baki dengan no 4. :P

wawa said...

ngeh ngeh ngeh..
main teka2 umur pulak dowh.

apa dapat kalau betul tekaannya?

kancil putih satu?

ezza erisa said...

wawa,
ingat nak mintan sponsor hadiah dari ko

vios plet M itu
boleh ke? :p

Anonymous said...

ala erisa..janji umur kita panjang dan dilindungi Allah sudah memadai untuk aku..umur is just a number...
Selamat Tahun Baru Erisa

~venomie~