Monday, January 14, 2008

8tv Rockin Birthday Concert



Semalam aku menonton konsert ini di 8TV. Sementelah tak ada cerita lain yang hendak ditonton, HEROES kat TV3 sudah ketinggalan zaman kerana aku sudah habis tengok musim ke dua. Nak layan CSI pun rasa malas. Dan akhirnya remote control aku berhenti di saluran 8TV.

Oh, entry ini adalah untuk memuji dan memuji dan memuji. Buat pertama kali aku rasa rugi tak pergi konsert tetapi dalam masa yang sama aku rasa...ala...pergi konsert pun nanti aku tak boleh ikut rentak orang ramai. Aku bukan jenis huha huha kat konsert. Sementelah semalam ke dua dua rakan serumah tak ada. Aku buat konsert sendiri, nyanyi sendiri ikut band kat kaca TV.

Rupanya Malaysia tak kurang bakat. Tanpa jemputan artis luar negara, konsert itu sungguh meriah. Malah tahap adrenalin pun turut meningkat dengan persembahan bertenaga dari artis-artis yang bercampur aduk. Ada dari arus perdana, ada indie band.

Kalau hendak dibandingkan dengan konsert Jom Heboh yang barisan artisnya ... alahaiii.. atau konsert Akademi Fantasia yang suara pesertanya alahai.... ini adalah konsert yang paling menarik pernah aku tengok di TV...

Ada POP Shuvit, Hujan, Meet Uncle Hussein, Bitter Sweet, Che’ Nelle (Sabahan Australian yang berjaya dapat kontrak dengan Virgin Records wow!), dan artis kelahiran program reality 8TV seperti Jaclyn Victor, Faizal Tahir dan Suki.

Oh...persembahan paling tak dapat lupa:
Jaclyn Victor dengan lagu No One. Aku teringat awal-awal aku dengar Alicia Key nyanyi lagu ini, seorang kawan aku pernah cakap...’jab lagi mesti ada artis Malaysia cuba bawa lagu ini’ dan aku menjawab ‘tak mungkin boleh lawan kebestan Alicia Key’. Tapi sekarang aku tarik balik. Dia nyanyi dengan tersendiri. Ibu jari berdiri untuk Jaclyn!

Meet Uncle Hussain dengan Lagu Untukmu. Lagu ini memang dah popular tetapi melihat mereka buat persembahan walla.....aku jatuh cinta kali ke empat belas dengan lagu ini. Sungguh hebat persembahan mereka.

Hujan dengan lagu Pagi yang Gelap: ini rasanya semua penonton yang hadir nyanyi dengan mereka. Aku yang kat rumah pun turut nyanyi. Kebetulan Berita Minggu semalam ada lirik lagu mereka. Wahahaha.

Oh..Suki suck! Nyanyi lagu baru dia yang belum di releasekan dan tak pernah ada makhluk dengar dan mengharapkan penonton menyanyi dengan dia. Are you stupid girl??? Ini bukan tempat promosi album baru.

Faizal Tahir? Dua kali suck! Eeee..aku memang suka dia dulu-dulu Tapi semalam secara rasmi aku berhenti jadi peminat dia. Buat malu sahaja. Memula baling CD. Ok..boleh diterima akal lagi. Kemudian buka baju atas pentas. Dibaling jaket..kemudian baling baju...baju dalam pun baling juga. Wow...tak berbaju di atas pentas. Nak tiru Salman Khan ke? Diakhiri dengan pembukaan tali pinggang seluar. Erm...ada skru longgar ke bang dalam otak tu?

Secara keseluruhannya aku memang amat-amat puas hati dengan konsert ini. Bukan hanya artis reality tv yang mutu suaranya ala-ala alahai sahaja di beri peluang. Inilah konsert sebenar, artis yang diberi peluang di atas pentas deserved to be there!

Inilah baru namanya konsert!

Ps: Disebabkan aku tengok tracking, ramai betul yang cari perkataan Faizal Tahir buka baju..maka disini aku bagi link gambar jelas dan nyatanya. Aku bagi link je..taknak mencemarkan blog aku yang baik ini dengan gambar-gambar so called penyanyi urban. Merah kat dada dia tu..kononnya huruf S tapi dah terpadam dek peluh. Ini menandakan dia bukan tak sedar diri tengok penonton bagi reaksi sampai dia buka buka baju, ini menunjukkan dia dah rancang dari sebelum konsert. Kalau tidak, takkan sempat cat S kat dada pula. Klik disini

Posted by Picasa

3 comments:

shindosai said...

aku sgt2 sgt2 setuju dgn semua patah perkatan yg ditulis kat blog ni..
1st gig yg ak pegi cukup besh..sbnrnye nak dgr hujan je..
:p

Wawa said...

hahamenyesal aku tgk link gambar faizal tuh.

buat aku makin loya di siang hari.

ezza erisa said...

hujan rock the stage!!! gigit gitarrrrrrr ..:D

wawa...kekekekeke dahla morning sickness tambah dengan gambar pejal....double morning sickness ...kekeke