Monday, December 17, 2007

Rancangan Hujung Minggu

Ok, mula-mula sekali, minta maaflah. Aku memang tak puas hati dengan rancangan TV hujung minggu pada minggu ini.

1. Anugerah Skrin

Aku tak tengok dengan bersungguh-sungguhpun sebenarnya sebab ada pertembungan dengan episod akhir ‘Couple or Trouble’ (drama Korea), dan disusuli dengan Top 20 performance One in A Million.

Tetapi sewaktu iklan, sempatlah juga aku membelek ke siaran Anugerah Skrreeen ini. Kenapa aku rasa kebanyakkan yang hadir adalah penjenayah fesyen? Diorang ni kira asal dapat baju sponsor semua dah cukup bagus ke?

Ini setakat yang aku tengok, sebelum OIAM bermula. Lepas tu aku fed-up.

Raja Azura – baju biru dengan reben besar di bahu kiri. Kau pernah tengok rancangan E! tajuk dia ’40 ‘more’ crimes of fashion 2007’ tak? Jenis reben yang sama, tersalut di bahu Jenifer Hudson telah termasuk dalam senarai tersebut. Apa yang membuatkan kau rasa ianya cantik di bahu kamu?



Ning Baizura – waktu persembahan dengan Niki. Lengan baju kembang, macam baju clown



Niki – masa persembahan of course dengan mentor dia si Ning. Pakai baju ketat ala-ala gaun, dua tone warna pula tu. Disudahi dengan baju yang sesuai jadi gaun tu..pendek kat paras paha. What was you thinking girl??



Fara Fauzana – pakai baju kembang. Jab aku rasa ada gambar dia aku snap. Sebab rasa nak terguling gelak. Bawah bajunya kembang macam adeiii..huduh tahap babun. Sesuai sangat baju tu..pakai dengan lengan baju ning baizura. Hadiah bagi kat clown kat sarkas.




Fauziah Ahmad Daud – Kotya nak berfesyen bertudung takpayah lah buat cam kepala tu herot pula. Dah macam gaya-gaya kepala makhluk asing pula aku tengok. Huduh benor fesyen tudung kamu.



Artis gangstarz – Tak tahulah sapa, mendua ke mentiga ke..de empat ke..de lima ke. Awek tu dahlah pakai seksi...pehtu....ikat reben besar pula kat pinggang. Kau nak cepat sangat ke? Tak sempat beli tali pinggang?



Oh sorang lagi Faizal Tahir - kau nak jadi darthvader ke apa nyanyi pakai baju hujan tutup muka?

Sampai situ je. Aku tak sanggup tengok.Update gambar, kredit kepada saudara Minaq Jingga. Aku curi gambar dia. Hee

2. Asian Idol Performance

Sangat menarik. Seperti yang aku jangkakan saingan sangat sengit. Tengok Jac macam tak berikan sepenuh perhatian. Rupanya dia sakit tekak selsema. Tak apalah. Aku benci tiap kali Indonesia naik ke pentas, sorak gila kuat. Padahal suara biasa je. Sedap lagi suara Mau Marcello dari Philippines.

Suara India Idol pula memang sesuai nyanyi lagu Hindi. Lagu English tak sedap. Mungkin lepas ni dia akan jadi penyanyi untuk filem-filem bollywood pula. Kekadang aku tengok muka dia ada ala-ala Yusry KRU pula.

3. Asian Idol Result

Banyak idol-idol datang. American Idol pun ada. Terpegun dengan persembahan Siu Black dan idol dari Vietnam. Serta Alicia Chinai dengan lagu Made in India.

Ramai jangkakan kemenangan dapat dek Indonesia. Aku pun sama. Sebab maklumlah, negara lain mungkin tak bagi sepenuh perhatian pada acara ini. Alangkah kat Malaysia sendiri acara ni macam suam-suam kuku ramai orang tak tahu. Akhirnya dapat dek Singapore Idol. Hady Mirza yang ada iras-iras rupa Ariel Peterpan.

Walaupun Jac tak menang. Aku tetap suka sebab Indonesia tak menang. hahhahaha


Posted by Picasa

1 comments:

cik bintang said...

nice entry!!
doubles thumbs up!!


p/s : wah ezza dah bole jadik
polis fesyen pulak kali ni..
hehehe..