Tuesday, November 13, 2007

Menjadi Cuai dan Pelupa... Apa Masalah Aku?

Aku tidak tahu samada aku dah terlalu tua, atau aku ada penyakit nyanyuk muda atau aku banyak masalah sampai tertekan sehingga otak aku menjadi tidak terkawal, Tetapi yang pasti kebelakangan ini aku menjadi seorang yang sangat cuai dan sangat pelupa.

Kes 1 (8/11/07):
Makan dengan Deida di Kampung Baru. Aku memandu, Patut kalau nak makan kat situ, tak payah lah menuju ke jalan Raja Abdullah. Boleh selit selit masuk lorong je. Apakah aku cuai sebab duk bercakap atau aku terbiasa pergi ambil kak Mi sehingga aku boleh terlepas lorong itu?

Kes 2 (8/11/07):
Baru lepas ambil adik aku dari UITM Shah Alam. Aku gunakan jalan Keramat AU2 untuk balik ke rumah. Hajat nak masuk lorong behampiran Petronas AU2 di hadapan TEXAS Instruments tetapi akibat aku cuai, aku terlepas lorong itu. Maka aku harus masuk di lorong di hadapan balai polis Hulu Klang.

Kes 3 (10/11/07):
Aku dan adik aku ke Hentian Putra untuk membeli tiket bas untuk adik aku. Dalam perjalanan balik ke Setiawangsa, aku hampir singgah di Bengkel Mara AU1 untuk beli tiket bas (sekali lagi!). Gila

Kes 4 (12/11/07):
Aku memasang pintu dan tombol baru di rumah. Aku nak buat kunci pendua untuk adik aku. Padahal aku tinggalkan kunci rumah pada dia. Aku huyun hayan pergi ke Carrefour Wangsa Maju untuk membuat kunci pendua.

Kes 5 (12/11/07):
Selepas aku membeli belah di Carrefour , aku ingin ke pejabat pos. Aku letakkan troli barang aku diluar pejabat pos. Selesai urusan, aku berjalan lenggang kangkung ke kereta. Hanya apabila aku nak turun ke eskelator, barulah aku sedar, aku tertinggal barang di pejabat pos. Berlari aku ke pejabat pos. Takut kena pow lak barang aku beli.

Ada lagi kes kes minor, aku sendiri sudah hampir terlupa apakah yang aku alami. Sungguh aku takut dengan perubahan ini. Kerana aku bukan seorang yang pelupa dan cuai sebelum ini. Apa masalah aku? Nak mati ke? Huhu

3 comments:

wawa said...

oh..itu tanda otak kau dah abis guna.

maybe boleh beli otak baru..atau ko amek je otak orang yang tak guna otak dia?

haha.

apa aku membebel pun aku tatau

deidaa said...

Angau kut mu.. tahu la dilanda chenta! :D

Anonymous said...

jom kahwin erisa..selesai masalah ~venomie~