Tuesday, November 13, 2007

Bangsar Kecoh!

Manakan tidak, ketika sedang enak aku menikmati makanan di Bangsar Mutiara, tiba-tiba elektrik padam. Nah, aku sangka hanya di bangunan itu. Sekembalinya aku ke pejabat, nah...bergelap juga sih. Mati kutu. Nak buat apa ni? Bergolek - golek aku tidur, lepas tidur bangun, pergi beli air Pepsi Max. Iyalah, nak minum air sejuk di dalam pejabat, tidak ada. Semuanya gelap, panas, tiada komputer, tiada printer, tiada pencetak, tiada segala-galanya.

Dell telefon, bagitahu sudah email aku quotation, tetapi bounce back. Iya...servernya sudah padam. Tiada tempat nak sampai, sudah pasti bounce back.

Image Hosted by ImageShack.us

Aku telefon TNB. Wah, seriusnya. 15454. Aku berada di no 39. Akhirnya selepas lama menunggu di talian, aku dapat bercakap juga dengan pegawai khidmat pelanggan. Aku tak tanya banyak, cuma bertanya, bilakah dijangka pulih. Maka pegawai itu menerangkan yang salah sebuah pencawang TNB meletup dan kerosakannya teruk. Dijangka pulih lewat petang. Maka aku pun keluar bersiar-siar seketika.

Pukul 4.00petang, aku pulang ke pejabat, aku melihat ada lori generator sedang sibuk nak pergi buat power backup. Maklumlah, tak ada elektrik, tak keluar lah surat khabar esok. Dahlah NST, harian Metro, Malay Mail. Berita Harian..China Press pun kat sini. Parah sih.

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us


Malaysia Boleh! Hip hip horray! Malaysia Boleh Bergenerator. Hehehe
Image Hosted by ImageShack.us


Pukul 4.30petang aku cabut. Hari ini, semasa aku datang, aku lihat lori generator tu masih ada. Mang aii....lamanya. meletup teruk gamaknya. Pukul 11.00 pagi, aku dapat panggilan telefon, minta aku alihkan sikit kereta sebab lori generator nak keluar. Aku sempatlah temubual mamat-mamat penjaga generator itu. Oh...pencawang utama TNB yang meletup. Patutlah.

Pukul 11.00pagi, elektrik kembali ke zaman 2007. Tidak lagi menggunakan generator. Alhamdulillah. Aku rindu nyamannya penghawa dingin. Heee

0 comments: