Thursday, September 13, 2007

Gambaran Menjelang Bulan Ramadan

Hari terakhir makan tengahari agak sepi di medan selera Mutiara Bangsar. Agaknya semua orang makan lambat untuk latihan berpuasa pada hari ni kot.

Aku balik pukul 6.00 petang (walaupun waktu pejabat tamat pada pukul 5.00petang) kerana sudah terbiasa. Sementelah pada bulan puasa aku diberi kebenaran balik pukul 4.30petang. Oh pukul enam petang di Jalan Bangsar adalah waktu waktu kesesakan biasa. Petang hari pertama ni nanti tentulah lebih sesak daripada biasa. Tak kisahlah, sudah biasa dengan keadaan tersebut. Oh mungkin selepas 2minggu berpuasa, aku perlu menukar brake pad kereta kerana dalam bulan puasa kesesakan lalu lintasnya adalah lebih pelik daripada biasa.

Image Hosted by ImageShack.us

Aku menyusuri Jalan Bangsar ke Lebuhraya Mahameru Ke Jalan Tun Razak dan seterusnya aku buat keputusan untuk lalu Jalan Dato’ Keramat buat kali terakhir sebelum puasa sebab apabila puasa bermula aku lebih rela lalu tol RM1.50 dari menghabiskan minyak dan masa dan brake pad kereta aku di Jalan Dato’ Keramat. TETAPI..agak mengejutkan…(pada yang tak tahu Jalan Dato’ Keramat depan Pasar Keramat ni memang setiap hari jem teruk, ditambah dengan pasar Ramadan pada bulan puasa, maka aku akan mengelakkannya sejauh….mungkin). Menjelang Ramadan, duh kesesakannya sudah seperti Ramadan. Dari traffic light Nor kumalasari lagi dah mula pesta lampu merah. (Hehehe Nama lampu isyarat ini diberi secara tidak rasmi kerana disitu terletak sebuah rumah yang dikatakan berhantuuuuu….dan rumah tersebut pernah menjadi tempat pengambaran filem lakonan Nor Kumalasari)

Kebas doh kaki aku!!!!!!!
Image Hosted by ImageShack.us

Malamnya aku dan Deida keluar, (orang lain serbu pergi terawih, aku serbu pergi kompleks membeli belah..isk isk isk) Kami ke Jusco atas sebab-sebab yang tak boleh disebutkan disini. (Haha). Agak mengejutkan kerana Jusco amatlah lengang. Lebih lengang dari waktu bekerja. Lebih lengang daripada biasa. Tempat letak kereta lengang. Dalam mall lagilah lengang! Tak mengapa, memudahkan misi kami. Aku agak orang semua serbu pasaraya besar seperti Carrefour, Giant dan mungkin juga Tesco. Orang tidak mengejar Jusco untuk mencari barang dapur mungkin.

Image Hosted by ImageShack.us

Sementara menunggu Deida membayar, aku terperasaan bunga-bunga dijual di booth tepi Dunkin Donat. Eh.. bunga yang satu ini amat pelik. Tapi cantik lak bila hias ala-ala bunga! (Anjing berhias kot, ehehe)

Image Hosted by ImageShack.us

Selepas makan besar (konon), kami balik ke rumah. Kononnya tradisi sambut Ramadan dengan makan besar tapi peh…takde pun besar. Pesanan biasa-biasa sahaja tak sampai RM10.00 seorang pun :P

Singgah di Petronas mengisi minyak, sementara menunggu di dalam kereta eh aku terperasaan sebuah satria sama warna dengan warna Petronas tuh.

Image Hosted by ImageShack.us

Oh…aku lupa hendak menunjukkan laptop baru (running on Vista yang hampeh) yang menghiasi meja kerja aku sekarang. Selain sebuah komputer biasa dan sebuah Mac G4.

Image Hosted by ImageShack.us

Note lengan: Sekiranya anda menggunakan Outlook Express di atas komputer yang menggunakan sistem pengoperasian Windows XP. Outlook Express tidak mempunyai spelling checker nya sendiri maka spelling checking hanya akan berfungsi sekiranya anda memasang perisian Microsoft Office. Bagi yang menggunakan Microsoft Office 2003 dan ke bawah, ralat / bug ini tidak menjangkiti anda.

Walaubagaimanapun, jika anda menggunakan Microsoft Office 2007 (versi mana-mana pun) maka anda akan mengalami masalah kelakar ini. Outlook Express anda akan secara automatik mempunyai spelling checker dalam bahasa French DAN TIADA PILIHAN LAIN SELAIN ITU.

Microsoft tahu mengenainya dan mereka tidak ada kemahuan untuk membetulkan bug tersebut. (suck! x 100 untuk Microsoft team) Maka anda perlu mencari free third party spelling checker untuk Outlook Express anda di internet.

3 comments:

sebol said...

bendera tak ikut spek

Wawa said...

lazatnya kau punya notebook itu ezza

ezza erisa said...

aku punya carik tang mana bendera..dlm kedai mesra rupanye...

pembetulan..notebook pejabat..aku gunakan aje...:D