Wednesday, September 26, 2007

Bunyi Dentuman Itu Kemalangan

Pagi ini aku sampai di pejabat pada pukul 8.20pagi. Macam biasa, pagi pagi dimulakan dengan sarapan dulu. Eh..silap, pagi pagi dimulakan dengan sarapan mata dengan membaca surat khabar New Strait Times yang dibekalkan percuma. Kemudian sarapan elektronik pula dengan membaca surat eletronik dan membaca akhbar akhbar utama dan blog blog yang biasa aku masuk :)

Sedang enak aku berdendang..terdengar bunyi dentuman dari Jalan Bangsar. Rakan dimeja sebelah cepat-cepat berlari ke tingkap yang berhadapan dengan Jalan Bangsar tersebut. Dia cepat sahaja membuat andaian yang telah berlaku kemalangan. Aku pula bersahaja di meja kerja. Kemudian apabila dia menjerit
‘Eksiden wei eksiden’ Maka aku pun berlari juga ke tingkap. Di ikuti oleh hampir semua staff yang dah masuk ke pejabat bersama dengan bos sekali. Hehe

Pacuan empat roda ini dari arah LRT bangsar, agaknya cuba mengelak tak tau apa benda, seterusnya melanggar tiang iklan dan hampir terbabas ke jalan bertentangan. Nasib baik tiang iklan itu menghalang. Kalau tidak mungkin kemalangan itu bertambah serius dengan membabitkan kereta dari arah bertentangan. Oh pemandunya cedera ringan. Nasib baik dua kali!

Macam biasa, apabila kemalangan berlaku maka jalan sesak ya ampun. Tak boleh nak salahkan sesiapa, kalau aku pun akan perlahankan juga nak tengok apa yang terjadi.

Sah lepas ni ada orang dapat agak kat mana letaknya pejabat aku sebab gambar ni aku snap dari tingkap pejabat. Huh.


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

5 comments:

nida said...

lor ko kat situ ker...
aku tau kat ne hehe ;)

sebol said...

Yang untung ialah Info Cafe

ezza erisa said...

info ke indo?
kekek

sebol said...

mesti selepas ni ada yang google masuk blog ini kerana 'info cafe'

kekek

Anonymous said...

rasanya ada petronas kecik kat situ hehehehe
~yang benar, V~