Monday, July 23, 2007

Gol dan Gincu Musim 2 Episod 3

Image Hosted by ImageShack.us


Quote from Daniel Henry of http://lipstickandgoalpost.blogspot.com didalam forum cari menulis: “well in the movie the car was a friend's. then the blue one you guys saw was a sponsored car, but later on they wanted to promote imago so that's why we had to change it la. CLOSE one EYE la. story line ok kan? haihz... production also cannot help all this small problems wan la... we TRY... we really do... just sometimes things are unavoidable... ;o) anyhow a million thanks for your continous support! peace y'all.”

Sebab aku tertanya-tanya kenapa dalam filem kelisa kuning, kemudian dalam permulaan musim 1 kelisa biru kemudian diikuti oleh kelisa Imago. Diatas adalah jawapannya. Kayu Ria begitu bersungguh-sungguh mengatakan aku bermimpi dan kelisa Puteri tidak pernah bertukar warna. Muahahaha. Wrong!

Episod 3..kalau minggu lepas pasal J dan kerjanya minggu ini mengenai Ling dan teman lelakinya yang bernama Atoi itu. dan juga tentunya mengenai Puteri. Tapi rasanya musim ini, setiap ahli Bukan Team Biasa ada minggu untuk diorang menonjol. Bagi aku ini bagus pasal selama ini kita kenal mereka sebagai kawan futsal Puteri tetapi tidak kenal latar belakang mereka kecuali Zie dan J.

Episod kali ini dimulakan dengan adegan ibu Puteri menukar mentol lampu. Puteri cuba teasing ibunya untuk mencari teman lelaki baru. Kebetulan di kelas, masuk seorang pensyarah gantian dan pada memula aku ingat Puteri berminat pada pensyarah berkenaan rupanya dia nak match kan dengan ibunya.

Cerita dipendekkan, Puteri berjaya kenalkan ibunya pada pensyarah berkenaan. Shasha pula menghadiri temuduga untuk internship program di salah sebuah syarikat pembinaan. Haikal sedikit cemburu dengan perkembangan ini.Selepas tiga minggu, aku rasa lah.. Haikal ni macam kena kurung pulak. Manjang dalam bilik aje kerjanya. Dan aku punya instinct kuat mengatakan yang Haikal tidak berada di Jakarta. Well, aku pun boleh snap photo dalam bilik aku dan ubah sikit design bilik dan mengatakan aku di Jerman.

Apapun, Ling mencari bekas teman wanita Ayahnya yang bernama Siti. Yang mana amatlah diluar imaginasi apabila dia meminta J, Zie dan Atoi cuma menelefon semua nombor yang bernama Siti dalam buku Yellow Pages. Adeh! Dia ingat ayahnya menghalang hubungan dia dan atoi kerana Atoi berbeza kaum dari dia. Rupanya ayahnya cuma prihatin sebab berhubung dua kaum ini amatlah sensitive. Apa-apa yang berlaku yang buruk, kata ayahnya akan di salahkan kepada kaum yang bukan beragama Islam.

Berbalik kepada Puteri, dia sanggup menjaga anak pensyarah tersebut demi memberi peluang kepada Aina untuk keluar bertemu janji. Tetapi amatlah mengecewakan kerana lelaki berkenaan tidak habis-habis bercakap mengenai bekas isterinya (mengingatkan aku pada Dexter).

2 comments:

Wawa said...

aku tak sempat catch up lagi la cerita nih.

asal ahad, ada je benda yang aku sibukkan.

ezza erisa said...

best wawa....lakonan bese2 dan kelakar... :D