Wednesday, July 04, 2007

Kcarlife ke Kuala Woh

Mega super dumdum event Forum Kcarlife tahun ini. Tahun lepas acara yang sama berlangsung ditempat yang sama (tapi aku tak follow sebab sibuk nak balik kampung) so tahun ini dengan semangat berkobar-kobarlah aku follow.

Rombongan budak Klang Valley bermula dari Shah Alam tapi aku hanya tunggu di Hentian Rawang. Tepat pukul 9.45pagi nampak rombongan dari S.A dah sampai. Yang tunggu di Hentian Rawang, tak silap aku adalah dalam 7-8buah kot. Yang dari S.A tak periksa maybe dalam 20buah. Lepas lepak2 dorang breakfast etc, konvoi KL pun bermula menuju ke Tapah. Jalan agak sibuk jugak, biasalah hari minggu.

Kemudian berhenti lagi di RR Tapah. Fuh masa ni baru nampak, banyak rupanya kereta-kereta. Masa konvoi tadi tak pasan pasal aku duk agak ke depan. Memasing beli bekal dan kemudian adalah seorang awek ni kereta dia minyak itam bocor. Pegh..dah tahu nak jalan jauh lagi mahu tinggal tinggal minyak itam kat rumah. Datang merengek kat aku lak. Ok fine aku janji nak bagi. Sombong cam gaban lak tu. Lepas tu terus blah. Macam dia sorang pakai kereta turbo kat Malaysia nih.

Kemudian konvoi berjalan lagi lepas sahaja tol Tapah, fuh budak-budak geng Ipoh dah tunggu tepi jalan. Gile ramai. Adalah dalam 35buah kete kot?? Kalah pasukan dari KL. Dorang siap ada marshall tuhh. Jalan depan lagi, adalak geng geng sungai besar. Tiba di Medan Letak Kereta kat Kuala Woh…gilak aa banyak kereta sebenarnya. Masa aku dah siap park kereta, Geng geng yang belakang lain masih ramai lagik yang berada kat jalan besar, tunggu turn nak masuk ke kawasan parking. Kuala Woh, hampir terperanjat beruk tengok hampir 80buah kete-kete kecik berkumpul.

Kemudian sessi amik gambar, ada nak masuk majalah la apalah tapi disebabkan ramai sangat, satu shot tak boleh cover keramaian manusia. Tiga kali shot baru la semua leh masuk frame. Kemudian sessi terjun sungai bermula. Masing-masing bawak arah tujuan sendirik. Eh awek yang mintak minyak itam tadi dtg dengan penuh manja lak macam kenal lama, tadi aku tanya soalan dia tak jawab pun. Minta minyak itam. Aku bagilah. (Erk…takde tatasusila betul, lagi seorang manusia tak reti ucap terima kasih).

Sambil duduk makan-makan bekal tepi sungai dengan budak budak ni, nak jadi cerita. Awek tadi rupanya duk hampir 10meter je dari situ. Dia nak gi mandi, eh boleh sound dari jauh mintak tolong tengok barang. Beradab sopan nya anak melayu sekarang. Disebabkan bunyi air, aku tak dengar apa dia kata, aku suh dia ulang dia leh sound kuat2 ‘mintak tolong tengok barang je’ Haha. Mintak tolong dengan orang, tapi duk 10meter, bertepik cam monyet lak tu. Sorry lah. Tak pernah mak bapak ajar cara mintak tolong yang betul? Datang dekat2…cakap pelan-pelan. Barulah orang ada hati nak menolong. Kalau dah gaya cam selenger, sorry to say lah. No..I am not doing any favour for you. Mintak tolonglah kat lagak ko yang besar batu tu jagakan barang-barang ko lah ya. Berlagak gilo.

Oh lepas mandi manda, (orang lain aa aku tak) naik gi tempat parking. Eh ada yang dah balik rupanya. Aku dan emi sibuk duk tanya sesapa yang naik Cameron lepas ni. Ramai jugak rupanya tapi diorang sendiri tak confirm pukul berapa nak naik. Tengah tengah duk bersembang, ciskek tetiba diaorang blah, gopoh gapah aku nak kejar. Kemudian jadilah orang terakhir dalam geng yang naik CH. (belakang sekali marshall aa, aku kiranya ahli pasukan paling last)

Tak tahu pun berapa buah kereta yang naik pasal aku last, tapi anak-anak orang asli tepi2 jalan tu begitu teruja tengok segerombolan kereta-kereta kecik lalu. Siap ada yang lambai-lambai lagik. Aku pun per lagi…balas la jugak.hehehe

Sampai atas, berenti minum teh kat tepi tu..apa tah namanya. La ramai rupanya kat depan aku keretanya. Lepak2 minum teh masing masing nak naik sampah brinchang. Dah sampai brinchang, atur kereta sessi bergambar lak. Lepas susun atur elok2, aku kira-kira adalah dalam 33buah kereta yang naik (masa ni geng KL tinggal satu kereta je iaitu aku, yang lain semua geng Ipoh). Dekat pukul 7 baru nampak bayang kete banzai si Kazama datang.

Lepak lepak lagi. Kemudian adalah satu wira CH ni..pegh….poyo tak hengat, dua tiga kali lalu kat jalan duk bunyikan siren. Koya sungguh. Tak ada kawan agaknya….

Pehtu, adalak avanza yang berenti tuk snap gambar mana-mana kereta yang color pink sahaja. Kelakar betul. Oh tidak dilupakan masa minum teh sebelum itu, ada pelancong Jepun yang datang dengan bas persiaran kelihatan begitu teruja dan mengelilingi semua kereta-kereta kecik yang ada bertulisan jepun. Kagum gamaknya orang Malaysia begitu taksub dengan tulisan diaorang ataupun terperanjat, kat Jepun Mira dah pupus seme Malaysia ke yang import..

Pukul 7, memasing gi isi perut kat kedai tomyam. Kul 8.30 say bye bye sebab memasing nak blah balik dah. Tinggal aku dan emi sahaja yang melepak kat atas.

Trip best, part paling best masa penuh parking Kuala Woh dengan kete kete kecik yang pelbagai color, pelbagai bentuk, pelbagai jenis ubahsuai dan pelbagai jenis perhiasan pulak tu.


Gambar-gambar, ada dari camera buruk aku..ada yang aku cilok dari gambar yang forumner lain up kat forum. hehehe


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us

3 comments:

Anonymous said...

hmm..aku sebenarnya dah bosan dgn gathering macam ni..sebab dari situ kita tau macam-macam ragam dan perangai kengkawan kita..

tapi pernah jugak konvoi bersama kcarlife ke bagan lalang, ACFK ke Cameron Highlands, Fraser Hills dan mandi sungai kat Tanjung Malim.

Sekarang sejak pakai kete lain aku dah jarang join KCarlife & ACFK..tapi still keep in touch dengan diaorang

~venomie~

ezza erisa said...

gentusclub ada gak pe konvoi2..kekeke...

Anonymous said...

hmm..kelab ni pun sama..poyo je lebih hehehe..saya solo je pi jenjalan..nak ikut?

~venomie~