Friday, July 20, 2007

Fesyen and Kerosakan Imej

Image Hosted by ImageShack.us


Semalam aku menonton Night of Soulful Stars di NTV7 kerana satu sebab yang kukuh. Faizal Tahir. Faizal Tahir rock the house. Kecuali aku perasan dia tak menghafal satu lirik pun selain lagu popularnya ‘Maha Karya Cinta’

Apapun penyanyi yang digandingkan dengannya juga amatlah berbakat. Cuma aku tidak berkenan dengan pakaiannya pada mula-mula rancangan bermula. Penyanyi berkenaan bertubuh amatlah montel dan sihat semontel aku itu. Dengan penuh perasaan, memakai gaun yang mengikut potongan badan.

Hehehe, ada sesetengah si tembam, walaupun tembam, badannya berbentuk cantik. Tetapi penyanyi yang sudah tenggelam dalam arena mabuk fesyen ini memakai gaun ketat yang menampakkannya perutnya yang dua lapis itu.

Aduh, aku terasa hendak ketawa. Jika ingin berfesyen pastikan fesyen tersebut adalah bersesuaian dengan penampilan empunya badan. Merosakkan imej sendiri. Penyanyi berkenaan barangkali patut mencontohi Adibah Noor yang tahu bergaya dan tidak melebihi batas-batas yang menjolok mata ini.

Entry ini bukan mendiskriminasikan sesiapa yang bertubuh montel untuk berfesyen tetapi biarlah kena gayanya.

(Mutu gambar teruk kerana menggunakan kamera yang teruk)

Image Hosted by ImageShack.us

0 comments: