Thursday, March 22, 2007

Expatriate in Malaysia

Aku memang tak boleh tengok satu road sign ni. Kalau tengok je, mesti aku sengih seorang. Its really irritating! Hahaha, mesti ada yang tertanya-tanya road sign apa yang membuatkan aku rasa nak tergelak muntah darah setiap kali pandang menda alah tu. Rea, (bukan nama sebenar) wherever you are, this is the most funniest story I ever heard my darling.

Kisahnya, Rea ni, dia dari Philippines. Jadi pegawai dagang (dalam term immigration) kat office aku. or jawatan dia kat sini ‘Programme Officer’ Dia ni berpakwe kan rakyat Malaysia lah.

Suatu hari, dia keluar bersiar-siar. Aku tak pasti lah pula dia keluar seorang atau bersama teman-teman foreigner lain. Sebab sometimes ada sahaja kawan-kawan dia merangkap bebudak office yang expatriate juga keluar bersama dia.

Dah penat berjalan bersiar-siar di Bandar KL dia realise dia dah sesat. Dia tak tahu macammana nak pergi ke LRT. So.. sebagai menyelesaikan masalah… dia telefon sahajalah teman lelakinya.
Detail perbualan seperti dibawah: (not exactly lah):

Rea: Hallo Shree (bukan nama sebenar), where are you, can you come and fetch me?
Shree: Ya sure, I kindda free right now. niway, where are you?
Rea: erm.. I a bit lost here. wait..I try to see if I can find any sign…
Shree:..ok..
(a few second after that)
Rea: Hello Shree, I got it. I at ……. dirahsiakan..supaya ada unsur2 kelakar)
Shree: what? hahahahahahahaahahahah repeat please.
Rea: I at …….. (dirahsiakan..supaya ada unsur2 kelakar)
Shree: hahahaha
Rea: Hey!!! I not joking here, man! (dah mula marah)
Shree: oo ok (sambil masih tergelak2)… please look for other sign… the sign that you just read mean ‘one way street

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Dem..aku still nak tergelak …. foreigner dorang punya minda set word Jalan …. adalah nama jalan…tiba-tiba ada lak nama Jalan Sehala… ;)

0 comments: